סגור
מנכ”ל אנבידיה ג’נסן וואנג
מנכ”ל אנבידיה ג’נסן הואנג (צילום: אנבידיה)

בגלל הגיימינג: אנבידיה החמיצה התחזיות לרבעון השני

ענקית השבבים רשמה רווח נקי של 0.51 דולר למניה על הכנסות של 6.7 מיליארד דולר - הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים; המנכ"ל: "אנחנו נצא מזה"

אחרי שלושה רבעונים מוצלחים, ענקית השבבים אנבידיה פרסמה הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט דוחות מאכזבים לרבעון השני; לא מדובר בהפתעה מרעישה - המנכ''ל ג'נסן הואנג אמר כבר לפני כשבועיים שאנבידיה לא תעמוד בצפי ההכנסות. המניה מאבדת 3.7% במסחר המאוחר.
הכנסות אנבידיה עמדו על כ-6.7 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזיות האנליסטים להכנסות של כ-8.1 מיליארד דולר. עם זאת ההכנסות גבוהות ב-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם למניה עמד על 0.51 דולר - מתחת לתחזיות לרווח של 1.52 דולרים למניה.
הסיבה העיקרית לתוצאות הירודות היא ירידה בביקוש למוצרי הגיימינג של החברה - בעיקר שבבים גרפיים. מה שגרם להצטברות של מלאי אצל המפיצים והיצרנים ולהורדה במחיר על מנת לפנות מקום לדור הבא של המוצרים שצפוי להגיע לחנויות בעוד כמה שבועות. מבחינת מספרים מדובר על הכנסות של כ-2.04 מיליארד דולר - ירידה של 44% ביחס לרבעון הקודם ו-33% פחות מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
אבל גיימינג לא היה כל הסיפור. בחברה גם האשימו את סגרי הקורונה בסין והמלחמה בין אוקראינה לרוסיה כסיבות לביצועים החלשים. אמנם שוק המחשבים האישיים ספג ירידה חדה ברבעונים האחרונים, אבל החברה לא פועלת רק שם, ולראיה ביצועי שאר היחידות שלה: הכנסות מוצרי הדאטה סנטרים - מרכזי הנתונים - דווקא עלו בכ-1% ביחס לרבעון הקודם וב-61% ביחס לשנה שעברה ל-3.81 מיליארד דולר.
הואנג מסר כי המצב כעת מחייב את החברה ל"נווט את שינויי שרשרת האספקה שלה בעולם מאקרו כלכלי קשוח. אנחנו נצא מזה". עוד ציין שתחום הבינה המלאכותית (AI) הפך למקור חדשנות והכנסה חשוב בתחום מרכזי הנתונים - בין היתר גם בזכות מרכז הפיתוח הישראלי. לדבריו, טכנולוגיות רכב צפויה להפוך לעסק הגדול הבא של אנבידיה.