סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
כלל ביטוח מעבירה את מוקדי השירות שלה לענן של אורקל ב-30 מיליון שקל

ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר על ידי החברות, מדובר בהערכה. לפי כלל ביטוח, העברת המערכת לבינה מלאכותית, כולל טכנולוגיה שמאפשרת לקבל החלטות עסקיות, הוא חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שהיא מובילה בשנים האחרונות

כלל ביטוח ופיננסים תעביר את כל 29 מוקדי השירות שלה בישראל למערכת ה-CRM בענן אורקל, לרבות כל נקודות הקצה מול הלקוחות והממשק עם הסוכנים.
לפי החברה, המהלך הוא חלק מהטרנספורמציה הדיגיטלית שהיא מובילה בשנים האחרונות. הפתרון יסייע לכלל ביטוח ופיננסים להעניק שירות דיגיטלי, בממשק עם סוכני החברה ולקוחותיה.


ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר על ידי החברות, אך על פי מידע שהגיע לידי כלכליסט מדובר בסכום של יותר מ-30 מיליון שקל. היקף מכובד לעסקה בתחום הענן. המערכת החדשה מבוססת AI (בינה מלאכותית), מאפשרת להנחות את נציגי החברה בהענקת שירות מול לקוחותיה. המערכת תספק תשתית עבודה אחת מרכזית לעובדי החברה, ותייתר את הצורך במעבר בין מספר מערכות.

2 צפייה בגלריה
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח
יורם נוה מנכ"ל כלל ביטוח
(צילום: עמית שעל)

כמו כן ייעשה שימוש בבוטים חכמים, ממשק שירות עצמי ועוד. הפתרון של אורקל גם יספק תובנות עסקיות שיאפשרו לכלל לקבל החלטות עסקיות, וכן כלים ויכולות עבור המשתמשים העסקיים עם תלות מינימלית בצוותי ה-IT. זאת אומרת שהיא מיועדת לצמצם את התלות באנשי פיתוח כדי להוסיף או לשנות פיצ'רים ויכולות. הליך בחירת הספק למערכת החדשה ערך כשנתיים וכלל ניסויים במערכות של יצרנים אחרים בשוק. לדברי כלל הפתרון שנבחר עבר POC - הוכחת היתכנות - מוצלח וזה מה שהוביל לאימוצו. את הפרויקט, שהחל בימים אלו, תיישם חטיבת הייעוץ של אורקל ישראל (OSC).
אורקל דוחפת את המעבר של לקוחות אנטפרייז לענן. בחברה מעוניינים להפוך מחברה המוכרת רישיונות תוכנה למודל מנוי כפי שמקובל כיום. בשנים האחרונות אורקל השקיעה הרבה מאוד משאבים כדי לדחוף את תחום הענן, על פי דוחותיה האחרונים היא עדיין לא מצליחה לעקוף את הדומיננטיות של שלוש המובילות העיקריות כיום, אמזון AWS, מיקרוסופט Azure וגוגל קלאוד, אך היא ממוקמת באופן קבוע ברשימת במקום החמישי. על פי נתוניה הכספיים של החברה והערכות השוק, היא מחזיקה כיום בנתח של כ-2% משוק הענן בעולם, בתחום תוכנה כשירות היא מצליחה יותר עם קרוב ל-7% נתח שוק.

2 צפייה בגלריה
מטה Oracle אורקל רדווד סיטי  קליפורניה עמק הסיליקון 2
מטה Oracle אורקל רדווד סיטי  קליפורניה עמק הסיליקון 2
מטה אורקל, רדווד סיטי, עמק הסיליקון, קליפורניה
(צילום: שאטרסטוק)

עם זאת היא מתקשה לבסס קצב גדילה משמעותי כדי להצליח ולהדביק את הפער העצום בינה לבין שלוש המובילות העיקריות. הכנסותיה עד כה ב-2021 מראות גידול של כ-3% בעוד היקף רישיונות הענן שהיא מכרה גדל ב-4% בלבד. גם בישראל אורקל מנסה להדביק את אמזון, מיקרוסופט וגוגל.
בעוד AWS מחזיקה בפער ניכר ברוב השוק המקומי, היא, מיקרוסופט וגוגל כבר החלו בהקמת דאטה סנטרים ייעודיים לשירותים שלהן. באורקל העדיפו לעקוף את הבעיה והשיקו לפני כמה שבועות דאטה סנטר מקומי שמאוחסן במתקן של Rad בהר חוצבים בירושלים. זה כנראה המתקן בו יאוחסנו שירותי הענן שיוענקו לכלל. בנוסף היא הודיעה לפני שבוע על איזור שירות חדש באיחוד האמירויות, מהלך שגם הוא ככל הנראה מתחבר עם פתיחת הדאטה סנטר הישראלי שלה.