סגור
גג עמוד techtalk דסק

TechTalk
זמן לרילוקיישן לרמת הגולן: מנהלים מתחילים להבין שכדאי מאוד לטפח גם עובדים מרוחקים

עם התחרות הגדולה על הכשרונות, מנהלים מבינים כי זו טעות לאבד עובד טוב בגלל מקום מגורים והגעה למשרד. השאלה איפה העובד גר כבר לא רלוונטית. בני באוור, Chief architect בחברת Skai ומנהל הסייט של החברה בכנרת. סבור שהגיאוגרפיה כבר לא רלוונטית לשוק העבודה

בשנת 2011, בטרם ספירת הקורונה, היינו זוג הייטקיסטים צעיר שגר לו במרכז ומבלה את שעותיו בפקקים ובלחץ. לא ככה רצינו לראות את העתיד של המשפחה שלנו. בדמיוננו חלמנו לגדל ילדים בבית עם גינה, בסביבה שקטה וקהילתית, במרחב פתוח וקרוב לטבע. נחשפנו לאפשרות של בניית בית ברמת הגולן והחלטנו ללכת על זה בכל הכוח. שיתפנו את התוכניות עם המנהלים שלנו, כשהמשמעות היתה שהעבודה תהיה מרחוק. בתקופה שבה היחס לעבודה מרחוק היה כיחס לעבודה זרה, הוותק ואמון המעסיקים בנו איפשר לעשות את המעבר מבלי לאבד את המשרה ומבלי לנסוע למשרד במרכז מדי יום.
באותה תקופה, האירוע הרים כמה גבות ונחשב לחריג, כמעט חלוצי, אבל מאז הקורונה התחילה להסתמן מגמה: נשות ואנשי הייטק מעבירים את חייהם ממרכז הארץ אל הפריפריה. לא מעט משפחות שבעו מתחושת המחנק בעיר הגדולה, בעיקר בתקופות הסגר והבידודים בשנתיים האחרונות - שלא לדבר על יוקר הנדל"ן בתל אביב, המייאש אפילו את אנשי ההייטק. האפשרות לעבודה מרחוק או בצורה היברידית הפכה לסטטוס קוו במרבית חברות ההייטק ובמקומות עבודה אחרים - מה שיצר הזדמנות למעבר לפריפריה, ובעיקר דחיפה לאלה שתמיד רצו או חלמו על מעבר שכזה אך נמנעו עד כה מחשש שלא ימצאו תעסוקה.
3 צפייה בגלריה
בניין ב פארק ההייטק של יקנעם
בניין ב פארק ההייטק של יקנעם
בניין בפארק ההייטק של יקנעם. תנופה אדירה ליישוב
(צילום: עושים עניין)
לקח לנו כמה שנים לסיים את תכנון הבית ובנייתו, וב-2015 הגענו למושב נאות גולן עם פעוט חמוד באמתחתנו. החלום שלנו התגשם במלואו: טבע מרהיב ליד הבית, שקט ממלא, סביבה בטוחה לילדים וקהילה עוטפת. לאט לאט התחלנו להכיר הייטקיסטים נוספים שחיים בגולן, אך לצערנו ראינו כי לא כולם נהנו מאפשרות העבודה מרחוק ונאלצו לנסוע שעות לעבודה או להתפשר על שכר ו/או עניין. במקביל, בתל אביב היתה ועודנה תחרות קשה על כישרונות.
כחלק מחזון אישי של הגדלת היצע מקומות העבודה האיכותית בצפון עזנו להיות חצופים ולהציע לחברות לפתוח סייט בצפון כדי לגייס את הכשרונות שנמצאים כאן. לשמחתנו, סקאי האמינו ברעיון, וכך לפני שנתיים וחצי הוקם סניף סקאי על חוף הכנרת. הצוות הראשון גויס תוך חודשיים, ומאז האתר צמח ומכיל כ-15 עובדים ועובדות מגוונים בתפקידים שונים. בהמשך שמחנו לראות כי אנשים מתוך החברה, שעד כה עבדו במשרד בתל אביב, העבירו את חייהם צפונה והפכו את המשרד בכנרת לבסיס האם שלהם.
כיום, כשעבודה מרחוק הפכה לנורמה, כר נרחב של אפשרויות נפתח בפני כל מי שמעוניין לעשות זאת - והביקוש בהתאם. ועדיין - עבורנו יש חשיבות לסייט בצפון: בעבודה ההיברידית כיף לקפוץ למשרד ולהיפגש עם הקולגות אפילו פעם או פעמיים בשבוע, בלי להצטרך לנהוג שעה וחצי לכל כיוון. בנוסף, המשרד שוכן כחלק ממרכז כנרת לחדשנות, שמהווה בית לסטארט-אפים וליזמויות, ומאפשר לנו לתרום, להיתרם, להיות חלק פעיל באקוסיסטם ולהשפיע על מעגלים נוספים באיזור.
3 צפייה בגלריה
סמינר הייטק בערבה התיכונה 1
סמינר הייטק בערבה התיכונה 1
סמינר הייטק בערבה. לא לכולם תל אביב זה קל"ב
(צילום: tech2peace)
כיום, הרבה יותר מפעם, מנהלים נתקלים בבקשות מצד עובדים לעבור לגור רחוק ממקום העבודה. עם התחרות הגדולה על הכשרונות, מנהלים מבינים יותר ויותר כי זו טעות לאבד עובד טוב בגלל מקום מגורים והגעה למשרד. השאלה איפה העובד גר כבר לא רלוונטית. ברגע שנתחיל להסתכל מעבר לגבולות הגיאוגרפיים וניתן לעובד הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו בסביבה הנוחה לו נקבל עובדים מרוצים ופרודוקטיביים יותר, עם חדוות עשייה ורמת שביעות רצון גבוהה יותר.
לכן, יש לתמוך בעובדים שמעוניינים להעביר את מרכז חייהם רחוק ממקום העבודה. התמיכה הזאת תגרום להם להעריך את עזרתכם באחד הרגעים המשמעותיים בחייהם. במידה שאתם מעוניינים לפתוח סייט במיקום גיאוגרפי שונה או להתחיל לגייס עובדים מרחוק באזור מסויים בארץ, היעזרו בעובדים קיימים שמעוניינים להעתיק את מקום מגוריהם ולהיות כוח החלוץ של ה
חברה במקום החדש. הם יהיו הגרעין שסביבו יתהווה אתר חדש עם ערכי ליבה הדומים לאתר הראשי, אך עם טוויסט אותנטי מקומי.
3 צפייה בגלריה
בני באוור
בני באוור
בני באוור
(צילום: נועם חמו)
חשוב לזכור: גם אם מדובר בעובד בודד מרוחק יש לדאוג לשלבו בפעולות החברתיות שמתקיימות בארגון, לשלוח חברי הנהלה וצוותים נוספים ומגוונים להפיגש איתו פנים אל פנים, קרוב למקום מגוריו ולגרום לו להרגיש חלק מהארגון, ולא איזו זרוע רחוקה שלא מחוברת לעשייה המרכזית. אופסייטים בסייט המרוחק הם דרך מעולה לחבר בין כל העולמות.
כדאי מאוד גם לדאוג לשוויון מבחינת שכר, תנאים, עשייה ותפקידים לעובדים המרוחקים. אחרי הכל, הם בהחלט יכולים להיות אלה שיזיזו את המחט וייצרו את ההשפעה הכי גדולה בארגון, אם רק תאפשרו להם. תנו להם במה, עזרו להם עם חיבורים והכניסו אותם למקומות הנכונים. כך, תיהנו בסופו של דבר משיח מגוון ומגדילה איכותית.
בני באוור הוא Chief architect בחברת Skai ומנהל הסייט של החברה בכנרת.