סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בעקבות התאוששות ענף התיירות: BookAway גייסה 35 מיליון דולר

מגפת הקורונה בדעיכה, אנשים חוזרים לטייל בעולם והחברה הישראלית שפיתחה פלטפורמה להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה קרקעית וימית חווה צמיחה מהירה עם זינוק של 50% בהכנסות לעומת 2019. עד כה גייסה החברה 81 מיליון דולר

ההתעוררות בתעשיית התיירות העולמית מורגשת היטב גם בקרב חברות הסטארט-אפ המקומיות והבוקר (ג') חברת BookAway, שפיתחה פלטפורמה להזמנת כרטיסי נסיעה בתחבורה קרקעית וימית, גייסה 35 מיליון דולר במסגרת סבב C. סכום דומה גייסה החברה ב-2020 בסבב B. את הגיוס הובילה Red Dot Capital והשתתפו בו מנורה מבטחים ו-Tenere capital והמשקיעים הקיימים Entree capital ו-Corner Ventures. הסבב מביא את סך גיוס ההון של החברה מיום הקמתה ל-81 מיליון דולר.
רוב הנסיעות בתחבורה יבשתית בדרכים בין-עירוניות מוזמנות באמצעים לא מקוונים, דרך סוכנויות נסיעות מסורתיות. המטרה של קבוצת Bookaway היא לשדרג משמעותית את חוויית הזמנת הנסיעות, להפוך אותה לנוחה הרבה יותר ולאפשר תכנון של טיולים. החברה פועלת בכ-90 מדינות ברחבי העולם, ב-13 אלף ערים ערים וביותר מ-300 אלף נתיבי תחבורה. החברה הוקמה ב-2017 על ידי נועם טויסטר, מנכ"ל קבוצת Bookaway; דיויד יצחקי, מנכ"ל Bookaway; עומר טשכמר, COO קבוצת Bookaway; וג'ונתן בן סעיד (שאינו פעיל בחברה). במהלך השנה האחרונה השלימה החברה את רכישתן של ארבע חברות תיירות בינלאומיות.
1 צפייה בגלריה
דיויד יצחקי נועם טוויסטר עומר טשכמר חברת הסטארט אפ Bookaway
דיויד יצחקי נועם טוויסטר עומר טשכמר חברת הסטארט אפ Bookaway
נועם טויסטר, Bookaway
(עירד נצר)
מהחברה נמסר כי סבב הגיוס מגיע על רקע צמיחה משמעותית בכל מדדי הפעילות. ההכנסות ממכירת כרטיסי נסיעה בחודש אפריל 2022 היו גבוהות ב-50% מאלה של שנת 2019, עם התנופה המרשימה שרושמת תעשיית התיירות עם שוך הקורונה. הזמנות כרטיסי נסיעה במדינות אסיה צמחו בעקביות בכ-10% בשבוע מאז תחילת 2022 והחברה מצפה כעת, בזכות רכישות אסטרטגיות ומהלכי התרחבות במהלך תקופת הקורונה, להציג הכנסות הגבוהות פי 15 לעומת אלה של 2019.
נועם טויסטר, מנכ"ל ומייסד משותף ב-Bookaway: "גיוס ההון יסייע לנו להגדיל את היצע המדינות ואתרי התיירות ויאפשר למשתמשים רבים מכל העולם להזמין כרטיסי נסיעות לתחבורה יבשתית וימית בצורה פשוטה ונוחה. בתקופה האחרונה ענף התיירות מציג התאוששות מרשימה ממגיפת הקורונה ואני מאמין שבשנים הבאות הוא יחווה פריחה מחודשת - הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית".