סגור

פורסם מתווה הסיוע למלונות התיירות הנכנסת: סוף לחגיגה של הרשתות הגדולות?

לפי נוהל הסיוע, מלונות תיירות נכנסת שנפגעו מהקורונה בשני הרבעונים האחרונים של 2021 יוכלו להגיש בקשה לפיצוי אם רשמו ירידה של 40% בהכנסות ובמחזור העסקים בכל הרשת

משרד התיירות פרסם היום (שני) את נוהל הסיוע למלונות שנפגעו בעקבות גל האומיקרון. הנוהל הנוכחי, שמוגדר כפעימת הסיוע הרביעית והחמישית לתיירות, יאפשר למלונות תיירות נכנסת שנפגעו בשני הרבעונים האחרונים של 2021 להגיש בקשה לפיצוי אם רשמו ירידה של 40% בהכנסות ובמחזור העסקים בכל רשת המלונות. זאת כדי למנוע מהרשתות הגדולות לקבל סיוע על מלונות הפסדיים בזמן שהם מעלים מחירים במלונות אחרים. משרד התיירות קיבל את עמדת משרד האוצר ואיגוד בתי המלון והתיירנות שבאיגוד לשכות המסחר, ואיפשר למלונות הזכאים לקבל פיצוי מלא על התקופה.

נוהל הסיוע פורסם כשלושה חודשים וחצי לאחר החלטת הממשלה לסייע לענף התיירות החבול בעקבות התפרצות גל האומיקרון. חבילת הסיוע הנוכחית למלונות, בגובה 150 מיליון שקל, מוגדרת כאמור כפעימת הסיוע הרביעית והחמישית, וזאת לאחר שלוש פעימות הסיוע הקודמות למלונות שעמדו על כ-300 מיליון שקל.

לפי הנוהל, פעימת הסיוע הרביעית תינתן על הרבעון השלישי של 2021 (יולי-ספטמבר) והפעימה החמישית - על הרבעון הרביעי (אוקטובר-דצמבר). פעימות אלו יינתנו למלונות שמחזור העסקים וההכנסות בכלל הרשת שלהם הצטמצם בכ-40%, מה שאמור למנוע מישרוטל, דן ופתאל לקבל מענקים. כמו כן במשרד התיירות דורשים לוודא כי אכן מדובר במלונות תיירות נכנסת, ולכן מלונות זכאים יהיו רק אלו ש-40% מההכנסות שלהם בשנת 2019 היו על בסיס תיירות נכנסת. מלונות זכאים יקבלו בין 900 ל-1,200 שקל בחודש על כל חדר בפעימות אלו, וסכום מקסימלי של 7,200 שקל לחדר על כל החציון.
בנוסף לכך מלונות שנפגעו באופן חציוני ב-40%, והיו זכאים רק לפעימה אחת (או הרביעית או החמישית), יוכלו לבקש מענק בגין פגיעה מתמשכת ויקבלו סכום חד-פעמי של 2,700-3,600 שקל על כל חדר. משרד התיירות העניק גם אפשרות למתווה סיוע חריג למלונות שלא הגישו בקשה במסגרת מתווי הסיוע הקודמים או שנפתחו בסמוך לתקופת הקורונה.
נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מסר מטעם איגוד בתי המלון והתיירנות כי "החלטה משמעותית זו מזריקה חמצן לבתי המלון העצמאיים".
נשיא התאחדות המלונות אבי ניסנקורן, מסר כי "פרסום הנוהל ייתן דחיפה משמעותית להתאוששות רוב מלונות התיירות הנכנסת אשר נפגעו אנושות כתוצאה מסגירת השמיים בשנתיים האחרונות. כולי תקוה כי העברת המענקים למלונות תעשה בהקדם".