סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טרקטור עם טכנולוגיה של Bluewhite במטע דובדבנים
טרקטור עם טכנולוגיה של Bluewhite במטע דובדבנים (צילום: Bluewhite)

חברת האגרוטק Bluewhite גייסה 39 מיליון דולר

את הגיוס בסבב C הובילה Insight Partners והוא מביא את סך גיוסי החברה ל-89 מיליון דולר. החברה, שפועלת עם למעלה מ-20 חקלאים גדולים בארה"ב, תשתמש בכספי הגיוס להרחבת פעילותה בתחום הטרקטורים האוטונומיים

חברת האגרוקטק Bluewhite (בלו וייט), גייסה 39 מיליון דולר בסבב C בהובלת Insight Partners, בהשתתפותם של משקיעים חדשים כמו Alumni Ventures, LIP Ventures ומשקיעים נוספים.
המשקיעים הקיימים Entrée Capital ,Jesselson, ו-Peregrine Ventures השתתפו גם כן בסבב. החברה, שכבר פועלת באופן מסחרי עם למעלה מ-20 מגדלי גידולי קבע מובילים בארצות הברית, תשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות שלה בתחום הטרקטורים האוטונומיים ופתרונות חקלאיים אוטונומיים נוספים, סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ל-89 מיליון דולר.
בשיחה עם כלכליסט מספר בן אלפי, מייסד שותף ומנכ"ל Bluewhite: "התחלנו את החברה לפני כשש שנים בהשקעה עצמית ב-2019 התחלנו לגייס ועד היום גייסנו 89 מיליון דולר ויש לנו 130 עובדים 90 בישראל ו-40 בארצות הברית. אנחנו עושים חוות אוטונומיות מבוססות דאטה הופכים טרקטורים לאוטונומיים בזמן מאוד קצר. בזכות הקיט שפיתחנו אדם יכול להפעיל מספר כלים בצורה מדויקת בעולם שבו יש מחסור של כוח אדם ועלויות הכימיקלים והטרקטורים רק עולים".

1 צפייה בגלריה
מייסדי Bluewhite מימין לשמאל - אבירם שמואלי   CTO, יאיר שחר   COO, בן אלפי – CEO.
מייסדי Bluewhite מימין לשמאל - אבירם שמואלי   CTO, יאיר שחר   COO, בן אלפי – CEO.
מייסדי Bluewhite, מימין לשמאל: אבירם שמואלי - CTO, יאיר שחר - COO, בן אלפי – CEO.
(צילום: Bluewhite)

Bluewhite הוקמה בשנת 2017 על ידי אלפי, יאיר שחר ואבירם שמואלי, והמטה המרכזי שלה נמצא בתל אביב עם משרדים נוספים בפרסנו, קליפורניה. לחברה 130 עובדים, 85 מהם בישראל.
הפתרון הטכנולוגי של החברה משלב חומרה ותוכנה לפתרון כולל לחקלאי, המאפשר ניהול נוח ונגיש של צי רכבי החקלאות ושיקוף המידע עליהם מרחוק. מוצר החומרה של החברה, יכול להיות מותקן על כל טרקטור ומשתמש בשילוב של טכנולוגיות שונות בכדי שיוכל לנווט ולבצע משימות באופן אוטונומי, כמו זריעה, ריסוס, חיתוך וקצירה, גם בתנאים מאתגרים. התוכנה של החברה מנתחת את הנתונים שמתקבלים ומספקת תובנות ודוחות בזמן אמת, המבטיחים לחקלאים יעילות בפעילות החווה.
לצד העובדה שהשוק הגלובלי של טרקטורים אוטונומיים צפוי להגיע לשווי של 11.5 מיליארד דולר עד שנת 2030, מגדלים ברחבי העולם מתמודדים עם לחץ מתמיד של לייצר יותר עם פחות משאבים, וניצבים אל מול אתגרים כמו מחסור בכוח אדם, עלייה דרמטית בעלויות התפעול, גידול האוכלוסייה העולמית ושינויים אקולוגיים.