סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
"כל כך קשה ליצור משהו משלכם?" יוצרי "אמונג אס" נגד פורטנייט

אפיק הוסיפה למשחק שלה מצב חדש, שהועתק כמעט בשלמותו מלהיט תקופת הקורונה "אמונג אס". יוצרי המשחק המקורי התלוננו: "לפחות הייתם משנים את המינוח כדי להפוך את המשחק למעניין יותר". ההעתקה פוגעת בתדמית של אפיק, שמציגה את עצמה כידידת מפתחי המשחקים העצמאים

אפיק גיימס (Epic Games) חשפה ביום שלישי עדכון לפורטנייט, הכולל מצב חדש, שדומה באופן חשוד מאוד למשחק "אמונג אס" (Among Us) - שבזכות קידום ביוטיוב ובטוויץ', הפך בתקופת הקורונה ללהיט ויראלי בינלאומי. על פי נתוני חברת SuperData, כ-500 מיליון איש שיחקו ב"אמונג אס" בשיא הפופולריות שלו בשנת 2020. אנשי חברת InnerSloth, יוצרת המשחק, לא קיבלו ברוח טובה את הדמיון הברור בין שני המשחקים, שגובל בהעתקה מובהקת.

1 צפייה בגלריה
מתוך המשחק Among Us
מתוך המשחק Among Us
מתוך המשחק Among Us
למי שעוד לא הכיר, המשחק "אמונג אס" מתרחש בתחנת חלל, בה כל אחד מחברי הצוות נדרש לבצע עבודות תחזוקה. אלא שחלק מהם מתחזים (Impostors בלשון המשחק) ומעוניינים להרוג בחשאי את יתר חברי הקבוצה. הצוות יכול לתקשר זה עם זה, לחשוף את המתחזים ולהצביע כדי להדיח אותם.
(סרטון של מצב המשחק החדש בפורטנייט)
בפורטנייט לא ממש ניסו להסתיר את "מקור ההשראה" שלהם. מצב המשחק, הזמין לזמן מוגבל, מכונה "Impostors". בכל סיבוב, ישנם עשרה שחקנים, שמונה מהם חברי צוות ושניים מתחזים. בדיוק כמו ב"אמונג אס", חברי הצוות נדרשים לבצע עבודות תחזוקה, והמתחזים צריכים לחבל במאמציהם. חברי הצוות יכולים מדי פעם להדיח בהצבעה את המתחזים. מאוד מעניין מאיפה צץ להם הרעיון הזה. "אמונג אס" אינו המשחק הראשון מסוגו. הוא מעין גרסה דיגיטלית של המשחק "עיירה" (הידוע גם כ"הרוצח") שרבים מאיתנו שיחקו בילדות. אולם ניתן לטעון כי פורטנייט לא הייתה מוסיפה את מצב המשחק הזה לולא ההצלחה המטאורית של "אמונג אס".
"זה היה יכול להיות ממש ממש מגניב לשתף פעולה", צייצה בטוויטר ויקטוריה טראן (Victoria Tran), המשמשת כמנהלת קהילה בחברת InnerSloth. "מכניקות משחק, מילא, לא צריך לגונן עליהן. אבל לפחות הייתם משנים את הטרמינולוגיה כדי להפוך את המשחק ליותר מעניין?" מרכוס ברומנדר (Marcus Bromander), ממייסדי אולפן המשחקים, השמיע ביקורת גם כן: "לא רשמנו פטנט על מכניקת המשחק של 'אמונג אס'. אני לא חושב שזה יוצר תעשיית משחקים בריאה. אבל זה באמת כל כך קשה להשקיע עוד 10% מאמץ כדי ליצור משהו משלכם?"
זו לא הפעם הראשונה בה אפיק גיימס מואשמת בהעתקה. בשנת 2018, יוצרי המשחק PUBG תבעו את אפיק גיימס. על אף שלא היה הראשון מסוגו, PUBG הזניק את ז'אנר הבאטל-רויאל לרמת פופולריות חדשה, ובעקבותיו גם הגיע פורטנייט, שהפך להיות פופולרי אף יותר ממנו. באטל-רויאל הוא משחק יריות שבו כל השחקנים צריכים לחסל זה את זה, כיחידים או כקבוצות.
יצרנית פורטנייט אף הואשמה לא פעם בהעתקת צעדי ריקוד מבלי להעניק קרדיט או תגמול ליוצריהם. בשנים האחרונות - וביתר שאת בזמן המשפט נגד אפל - אפיק מנסה למתג את עצמה כאיום על ענקיות התעשייה וכידידתם של מפתחי המשחקים הקטנים והעצמאיים. ההעתקה הבולטת מ"אמונג אס" עשויה לפגוע קשות בתדמית הזו.