סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימינג
Megami Tensei 5: קשה באימונים, קשה בקרב

על פניו, זה נראה כמו עוד משחק תפקידים יפני מן המניין, אבל מתחת לפני השטח מתחבא אחד המשחקים הקשים ביותר שיצאו לקונסולת הסוויץ'. האקשן מגיע כאן על חשבון העלילה, ובהחלט טוב שכך

במבט ראשון, Shin Megami Tensei 5 נראה כמו עוד משחק תפקידים גנרי. הדמויות הראשיות הן תלמידי תיכון צעירים שנלחמים במפלצות שונות כשהם לא בבית הספר, ומערכת הקרבות בתורות מזכירה אינספור משחקים אחרים. אבל כשמתחילים לשחק בו באמת, הייחוד שלו מתחיל לבלוט.
לעמוד כלכליסט-טק לחץ כאן
Shin Megami Tensei, סדרת האם של משחקי פרסונה (Persona), נותרה מאחור בזמן שסדרת הבת תפסה את אור הזרקורים כאחת מסדרות משחקי התפקידים האהובות בעולם. על פני השטח, שתיהן די דומות, אבל אם משחקי פרסונה מתרכזים בעלילה מסובכת, מעניינת ומלאת טוויסטים ודמויות עשירות, Shin Megami Tensei מתרכזת הרבה יותר במשחקיות ובקרבות.
העלילה, למרות שגם היא מעניינת, משחקת פה תפקיד משני. במקום המון שיחות, המשחק מתרכז בעוד ועוד קרבות. אם אתם מאלה שקצת השתעממו ממשחקי פרסונה האחרונים, יש סיכוי טוב שתמצאו פה הרבה יותר עניין, אבל כדאי לקחת בחשבון עד כמה הוא קשה. לא מדובר פה ברגעים קשים מדי פעם, אלא באתגר רציף, כמעט לכל אורך המשחק.
בתחילת המשחק, הדמות הראשית - כאמור, תלמיד תיכון בטוקיו - מגלהשמשהו מוזר קורה לעיר ואיכשהו מגיע לגרסה עתידית ופוסט-אפוקליפטית שלה, כשהיא שורצת מפלצות. מכאן מתחיל מסע לניקוי עוד ועוד שטחי עיר ממפלצות ולחשיפת המסתורין שאופף אותה והוביל לעתיד הקודר הזה.
2 צפייה בגלריה
שין מגמי טנסיי
שין מגמי טנסיי
שין מגמי טנסיי. למות שוב ושוב ושוב ושוב ושוב
(צילום: נינטנדו)
כמו בשאר משחקי הסדרה, השחקן צריך, תוך כדי שהוא נלחם במפלצות, גם לגייס חלק מהן לשורותיו , כי ללא "חבורה" של שלוש מפלצות לצידו אין לו הרבה סיכוי לנצח. מכאן מתפתח משחק שיכול להזכיר גרסה מעוותת מעט של משחקי פוקימון. השחקן אוסף עוד ועוד מפלצות, ויכול לשפר את היכולות שלהן, או למזג כמה מהן כדי ליצור מפלצות חדשות וחזקות יותר.
גם מערכת הקרבות מזכירה לא מעט משחקי תפקידים אחרים מהז'אנר, אבל מגיעה עם כמה טוויסטים משלה. כמעט כל מפלצת רגישה לאחד האלמנטים של ההתקפות והקסמים: מים, רוח, אש, קרח וכו'. השחקן צריך לנצל כמה שיותר את החולשות האלה. התקפה מוצלחת על אחת החולשות של המפלצות תביא לכם תור התקפה נוסף לפני תורן להתקיף חזרה, והתורות הנוספים הללו הם הדרך העיקרית לנצח בקרבות. ואולם, גם למפלצות שלצד השחקן ישנן חולשות שהאויבים יכולים לנצל ולפעמים ברגע אחד של חוסר תשומת לב גם קרב פשוט עלול להסתבך.
אם ברוב המשחקים בז'אנר האויבים הרגילים נחשבים לסוג של בשר תותחים בדרך לבוסים הקשים, כאן כמעט כל קרב יכול להפוך ברגע לעסק ביש ובכולם צריך להתרכז ולבחור בכל תור את ההתקפה הנכונה. כמות הפעמים שבה נהרגתי בקרבות שהייתי בטוח שאני הולך לנצח בקלות רבה מספור.
2 צפייה בגלריה
שין מגמי טנסיי
שין מגמי טנסיי
שין מגמי טנסיי. גרסה אפלה של פוקימון
(צילום: נינטנדו)
המשחק מזכיר את סדרת משחקי Souls, הידועים ברמת הקושי המפרכת שלהם ובכמות הפעמים ששחקן ממוצע מת עד שהוא מביס את אחד הבוסים. חשוב לזכור לשמור את המשחק כמה שיותר, כי בכל פעם שמתים המשחק לא מחזיר אתכם לתחילת הקרב, אלא לנקודת השמירה האחרונה.
יש מבחר די מכובד של משחקי תפקידים יפניים לשחק בהם בסוויץ' ונדמה לי ש-Shin Megami Tensei 5 הוא הקשה מכולם. הוא עשוי בקלות לייאש שחקנים שרגילים למשחקים שבהם העלילה היא המרכז, כשהיא מוקפת במשחקיות לא קשה מדי. אבל מי שמחפש אתגר אמיתי, מערכת קרבות קשוחה אבל מאוד מספקת, ופחות מעוניין בעלילה מסועפת ומורכבת, ימצא כאן משחק תפקידים כמעט מושלם.