סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

טירוף קריפטו בתאילנד: חברה מקומית הודיעה על הרחבת הכרייה - מנייתה זינקה ב-7,000%

מאז ההכרזה בתחילת יולי השנה, שווייה של חברת ג'סמין טכנולוג'י סולושנס שילש את עצמו והגיע לשני מיליארד דולר. תחום כריית הביטקוין בתאילנד רותח בימים אלה והרגולטור במדינה שוקל התערבות משמעותית

מניות חברת ג'סמין טכנולוג'י סולושנס התאילנדית יותר משילשו את ערכן מאז הודיעה החברה על תכניתה להתרחב לעסקי כריית הביטקוין בשלהי יולי - זאת, אף על פי שפרויקט הקריפטו שלה טרם הפיק הכנסות מספיקות עבור החברה. עד כה השנה, עלתה מניית החברה בקרוב ל-7,000% - השיעור הגבוה ביותר מבין מניות חברות הטק הבינלאומיות, מה שנותן לחברה שווי של שני מיליארד דולר, כך על פי מידע שאסף בלומברג.
"התגובה החזקה של המשקיעים עקפה את כל הציפיות", אמר יו"ר החברה סוראג' אסוופרפה בראיון. "קיים אופטימיזם ביחס לכיוון החדש שלנו, למרות שזו רק ההתחלה". ג'סמין טכנולוג'י היא רק אחת מבין חברות תאילנדיות רבות שנכנסות לתחום הנכסים הדיגיטליים. גם יצרנית מכשירי החשמל AJ Advance Technology הודיעה החודש על השקעתה הראשונה בכריית ביטקוין וגם Siam Commercial Bank ו-Kasikornbank השקיעו לראשונה בחברות הזנק מתחום הקריפטו.
1 צפייה בגלריה
חווה לכריית ביטקוין
חווה לכריית ביטקוין
חווה לכריית ביטקוין
(צילום: בלומברג)
ההתלהבות ממוצרי קריפטו, במיוחד בקרב משקיעים צעירים, הגבירה את היקף המסחר באתרי המרה מקומיים, והביאה לשורה של שיאים חדשים - מה שגרם לרגולטור בתאילנד להדק את התקנות. ג'סמין הפיקה רק שמונה ביטקוין באמצעות 325 מכונות הכרייה שלה מאז שאלה החלו לפעול לפני מספר חודשים. סוראג' מצפה שהשנה הבאה תהיה הרבה יותר אקטיבית, בין השאר בזכות התכנית להשקיע 3.3 מיליארד באט (98 מיליון דולר) בעד 7,000 מכשירי כרייה.
"ההכנסות מעסקי הכרייה יהוו 80% מסך המחזור של החברה עד סוף 2022", הוא אומר. "עדיין אין לנו הרבה מידע על היסודות של החברה, על הערכות השווי שלה ועל תשקיפי הכנסה, כיוון שתחום כריית הביטקוין חדש מאוד בתאילנד", מוסיף ווילסינה בונמסונגסונג, אנליסט בחברת Globex Securities מבנגקוק. "היא התקבלה יפה ע"י המשקיעים כיוון שהיא חלוצה בתחום בתאילנד, אבל קיים גם סיכון רגולטורי".
הבנק המרכזי של תאילנד אמר בחודש שעבר שהרגולטור מתכנן להוציא תקנות יותר מפורטות בנוגע לנכסים דיגיטליים כדי להגן על המערכת הפיננסית ועל המשקיעים. המחזור של שבעה אתרי המרת קריפטו מקומיים הגיע ל-6.58 מיליון דולר בסך הכל בנובמבר, לעומת שבריר מהסכום הזה ב-2020.