סגור

שוב הסינים: ירידה של 8% בביטקוין - נפילה של 9% באת'ר

ועדת הפיתוח בסין הודיעה כי תהדק את הרגולציה על פעילות הכרייה במדינה; הביטקוין נסחר סביב 60,500 דולר, האת'ר ב-4,280 דולר

ירידות חדות במחיר הביטקוין - במסחר הבוקר בסינגפור ירד שווי המטבע לסביבת 60 אלף דולר (לפי נתוני CoinDesk), והתאושש מעט לסביבת 60,500 דולר, מחיר שמשקף ירידה של 8% בהשוואה ל-24 שעות קודם לכן.
גם האת'ר, מטבע הקריפטו השני בגודלו, נסחר בירידה של כ-9%, לסביבה של 4,280 דולר.
הסיבה העיקרית לתנודות במחיר אינה ברורה עדיין, אך בסבירות גבוהה קשורה להכרזה של ועדת הפיתוח והרפורמות הלאומית של סין (NDRC) כי תמשיך לנקות את פעילות הכרייה של המטבעות במדינה.

סין החלה לפעול מוקדם יותר השנה נגד פעילות כריית הביטקוין, בשל צריכת האנרגיה הגבוהה הנדרשת לכרייה - בתקופה שבה המדינה התקשתה לתת מענה לביקושים הגבוהים לחשמל. הלחץ על הפעילות הוביל לכך שכורים רבים עזבו את סין.
הכרייה "גורמת לצריכת אנרגיה גדולה ולפליטת פחמן. אין לה השפעה פעילה להוביל לפיתוח בתעשייה או להתקדמות מדעית", מסרה דוברת הוועדה מנג ווי במסיבת עיתונאים. "רגולציה על פעילות כריית מטבעות הקריפטו היא משמעותית למקסום המבנה התעשייתי שלנו, לחסכון באנרגיה ולהפחתת הפליטה", הוסיפה.
ב-NDRC מסרו עוד כי יתמקדו בחברות ממשלתיות המעורבות בפעילות כריית מטבעות הקריפטו. כמו כן, הם שוקלים להשית "תעריפי חשמל גבוהים כאמצעי ענישה" נגד המשתתפים בפעילויות הכרייה שמשלמים כיום תעריפים רגילים.
הערות נגד הקריפטו מצד הרשויות הסיניות נוטות להוביל לירידות במחירי המטבעות, גם אם לא מדובר בהצהרות המחדשות משהו או מכריזות על צעדים חדשים נגד התעשייה.
הירידה של היממה האחרונה מגיעה לאחר תקופה ארוכה של עליות, לשיאים חדשים - הביטקוין טיפס ב-10 בנובמבר לשיא של קרוב ל-69 אלף דולר. "אני חושב שאנחנו חווים ירידות בריאות לאחר ראלי של 7 שבועות מ-40 אלף ל-69 אלף דלר, שזה דבר נורמלי כשהמגמה חיובית", הגיב לאתר CNBC ויג'אי אייאר מפלטפורמת המסחר במטבעות קריפטו Luno.