סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בתוך יממה: הרשת החברתית של טראמפ היא אחת משלוש האפליקציות הפופולריות באפל

העומס בהורדת אפליקציית The Truth יצר בעיות בהרשמה, ורבים קיבלו הודעה: "בשל הביקוש האדיר, שמנו אתכם ברשימת ההמתנה שלנו. אנחנו אוהבים אתכם, ואתם לא רק מספר עבורנו"

מיזם המדיה החברתית החדש של דונלד טראמפ, טרות' סושיאל (Truth Social), שהועלה אתמול לחנות האפליקציות של אפל, הפך לאחת משלוש האפליקציות החינמיות הפופולריות ביותר בחנות.
אחת הסיבות לפופולריות היא שהאפליקציה הורדה אוטומטית למכשירי אפל שבעליהם נרשמו מראש להורדת האפליקציה. עם זאת, משתמשים רבים דיווחו על קשיים ברישום ליצירת חשבון או קיבלו את ההודעה הבאה: "בשל הביקוש האדיר, שמנו אתכם ברשימת ההמתנה שלנו. אנחנו אוהבים אתכם, ואתם לא רק מספר עבורנו".
נשיא ארצות הברית לשעבר השיק את המיזם לאחר שהושעה מטוויטר, פייסבוק ויוטיוב בעקבות ההתפרעויות ב-6 בינואר בשנה שעברה בגבעת הקפיטול. טראמפ הואשם בעידוד אלימות בפוסטים שלו, וטען כי הרשת החברתית החדשה נועדה להילחם "ברודנות חברות הטכנולוגיה הגדולות".
1 צפייה בגלריה
הרשת החברתית של טראמפ The Truth
הרשת החברתית של טראמפ The Truth
הרשת החברתית של טראמפ Truth Social
(צילום: AFP)
האפליקציה הושקה על ידי חברת טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ (Trump Media & Technology Group), שבראשה עומד חבר הקונגרס הרפובליקני לשעבר דיוויד נונס. "השבוע תחל ההשקה בחנות האפליקציות של אפל. זה יהיה נהדר, הרבה אנשים יצטרפו לפלטפורמה", אמר נונס בריאיון לפוקס ניוז. לדבריו, היעד הוא להגיע לתפעול מלא בארצות הברית עד סוף מרץ. "זה היעד שלנו, ואני חושב שנעמוד בו".
בחברת התקשורת של טראמפ מתכננים כבר את המהלכים הבאים. בחברה הכריזו כי הם שוקלים השקת חברת בידור שתתחרה בנטפליקס ובדיסני, ערוץ חדשות שיתחרה ב-CNN ומיזם שיתחרה באמזון וגוגל בתחום מחשוב הענן, כך לפי "הפייננשל טיימס". בינתיים החברה מתכוננת להנפקה בבורסת ניו יורק באמצעות מיזוג עם הספאק דיג'יטל וורלד אקוויזישן, וצפויה לקבל 293 מיליון דולר במזומן. החברה גייסה בדצמבר מיליארד דולר ממשקיעים פרטיים, אך ההון יהיה זמין רק לאחר סגירת ההנפקה.