סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

האמת של טראמפ: הרשת החברתית של נשיא ארצות הברית לשעבר תושק מחר

על פי רויטרס, טרות' סושיאל (Truth Social) תושק ככל הנראה בחנות האפליקציות של אפל כבר מחר. ההשקה תשיב את הנוכחות של טראמפ למדיה החברתית, אחרי יותר משנה שנחסם בטוויטר, בפייסבוק וביוטיוב

מיזם המדיה החברתית החדש של דונלד טראמפ, הנקרא טרות' סושיאל (Truth Social), יושק ככל הנראה בחנות האפליקציות של אפל כבר מחר (שני), כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, המתבסס על הודעות של בכירים בגרסת המבחן. אם זה אכן יקרה, חזרתו של הנשיא לשעבר למדיה החברתית תתרחש באופן סמלי בסוף השבוע הארוך לציון יום הנשיאים בארצות הברית.

בשורה של פוסטים שפורסמו ביום שישי, ענה סמנכ"ל המוצר של המיזם על שאלות בנוגע לאפליקציה מצד אנשים שהוזמנו להשתמש בה בשלב המבחן. הוא נשאל לגבי הזמינות לציבור וענה: "אנחנו מכוונים להעלאה לחנות האפליקציות של אפל ביום שני, 21 בפברואר".

1 צפייה בגלריה
קונגרס מתכנס לאשר את ניצחון ביידן  דונלד טראמפ הערב בוושינגטון
קונגרס מתכנס לאשר את ניצחון ביידן  דונלד טראמפ הערב בוושינגטון
דונלד טראמפ (ארכיון)
(צילום: EPA)

ההשקה תשיב את הנוכחות של טראמפ למדיה החברתית אחרי יותר משנה שנחסם בטוויטר, בפייסבוק וביוטיוב בעקבות ההתקפה ב-6 בינואר 2021 על גבעת הקפיטול מצד תומכיו. טראמפ הואשם בעידוד אלימות.
בשבוע שעבר בנו של טראמפ, דונלד ג'וניור, פרסם בטוויטר צילום מסך של החשבון המאושר של טראמפ ברשת החדשה וכתב: "תתכוננו! הנשיא האהוב עליכם יפגוש אתכם בקרוב!"
בנוסף לפוסטים, ברויטרס ראו גם צילומי מסך לפיהם האפליקציה נמצאת בגרסה 1.0 שלה, כלומר היא מוכנה לפרסום לציבור.
מחברת התקשורת של טראמפ (TMTG), שעומדת מאחורי המיזם, לא התקבלה תגובה.
מתגובותיו של מנהל המוצר עולה עוד כי המיזם יזכיר במאפיינים את טוויטר. לדבריו, בשלב זה לא יתאפשר לערוך את הפוסטים לאחר פרסומם, זאת בדומה למצב בטוויטר. המאפיין המרכזי הבא המתוכנן להיות מושק בפלטפורמה יהיה שליחת הודעות ישירות (DM) בין המשתמשים. הוא ציין עוד כי בחברה שוקלים לאפשר למשתמשים להירשם לקבלת התראות כשמשתמשים אחרים מעלים פוסטים, והוסיף כי היכולת לחסום משתמשים תהיה רכיב חשוב. "תמיד תהיה פונקציית לחסום באפליקציה", כתב.
חברת התקשורת של טראמפ מתכוננת להנפקה בבורסת ניו יורק באמצעות מיזוג עם הספאק דיג'יטל וורלד אקוויזישן, וצפויה לקבל 293 מיליון דולר במזומן בעקבות זאת. החברה גם גייסה בדצמבר מיליארד דולר ממשקיעים פרטיים, אך ההון הזה יהיה זמין רק לאחר סגירת ההנפקה.