סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רה"מ נתניהו ואשתו שרה עם אלון מאסק במפעל טסלה
רה"מ נתניהו ואשתו שרה עם אלון מאסק. זול לייצר בוטים (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

X תהיה בתשלום? מאסק חשף את תוכניותיו בפגישה עם נתניהו

הבעלים של X (לשעבר טוויטר) אמר בפגישה: "אנחנו מתקדמים לעבר תשלום חודשי קטן עבור השימוש במערכת". הוא טען כי יהיה מדובר בתשלום חודשי נמוך עבור השימוש בפלטפורמה וכי זו הדרך היחידה להילחם ב"צבאות הבוטים". מהחברה לא התקבלה תגובה

הפגישה אתמול (ב') בין אלון מאסק וראש הממשלה בנימין נתניהו לא עסקה רק במלחמה באנטישמיות בפלטפורמת המדיה החברתית X (לשעבר טוויטר). ב-BBC דיווחו כי מאסק העלה בשיחה את האפשרות שיגבו תשלום מכל המשתמשים בפלטפורמה. לדבריו, מערכת התשלומים היא הדרך היחידה להילחם בחשבונות פיקטיביים ובבוטים. "אנחנו מתקדמים לעבר תשלום חודשי קטן עבור השימוש במערכת", אמר.
מהחברה לא התקבלה תגובה לדברים, כך שבשלב זה לא בטוח אם אכן מדובר בתוכניות מגובשות שעוד לא פורסמו. עם זאת, מאסק כבר אמר מספר פעמים כי להערכתו הפתרון היחיד להיפטר מבוטים וחשבונות מזויפים בפלטפורמה הוא באמצעות גביית תשלום לאימות החשבון.
מאז רכש את החברה לפני כשנה, הושקו חבילות בתשלום המעניקות למשתמשים הטבות ומאפיינים מוגברים כמו האפשרות לפרסם פוסטים ארוכים יותר ונראות בולטת. אך בשלב זה השימוש בפלטפורמה עדיין נותר בחינם. "זול מאד לייצר בוט", הסביר מאסק. "אבל אם צריך לשלם כמה דולרים או משהו, סכום פעוט, אז העלות האפקטיבית של הבוטים הופכת יקרה".
חבילת המנוי בתשלום עולה כיום 8 דולר בחודש בארה"ב, אך מאסק אמר כי נבדקת השקה של אפשרויות זולות יותר. "אנחנו נוציא חבילה במחיר נמוך יותר, אנחנו רוצים שזה יהיה רק סכום קטן של כסף", טען. "זה דיון רחב, אך לדעתי זו ההגנה היחידה נגד צבאות הבוטים".