סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גוגל תפצה עובדות ב-118 מיליון דולר בשל אפליה מגדרית

התביעה הוגשה על ידי מעל 15 אלף עובדות בחברה, בעבר ובהווה, ביניהן מנהלות, מהנדסות ונשות מכירה. גוגל הואשמה במינוי נשים מוכשרות לתפקידים עם שכר נמוך יותר ובמניעת קידומן. במסגרת תנאי ההסדר, מומחים יבחנו את הליך גיוס העובדים של גוגל, ואת שיוויון השכר בחברה לשלוש השנים הבאות

גוגל תשלם פיצויים בגובה 118 מיליון דולר ליישב תביעה שהוגשה על ידי מעל 15 אלף עובדות בעבר ובהווה בטענה לאפליה מגדרית. התביעה נגעה לנשים ב-236 תפקידים שונים, ביניהן מנהלות, מהנדסות ונשות מכירה. גוגל הואשמה במינוי נשים מוכשרות לתפקידים עם שכר נמוך יותר ובמניעת קידום מנשים. עוד טענו התובעות כי גוגל משלמת לנשים בממוצע בסביבות 17 אלף דולר פחות בשנה מאשר לגברים באותו התפקיד.
במסגרת תנאי ההסדר, מומחים חיצוניים יבחנו את הליך גיוס העובדים של גוגל, וגוגל נדרשת להעסיק כלכלנים עסקיים שיבחנו את שיוויון השכר בחברה לשלוש השנים הבאות.

1 צפייה בגלריה
עובדי גוגל משרדי גוגל בארצות הברית
עובדי גוגל משרדי גוגל בארצות הברית
עובדי גוגל בארצות הברית
(צילום: שאטרסטוק)
"כאישה שבילתה את כל הקריירה שלה בתעשיית הטכנולוגיה, אני אופטימית שהפעולות שגוגל הסכימה לנקוט כחלק מההסדר הזה יבטיחו יותר שיוויון לנשים", מסרה הולי פיס, אחת התובעות. התביעה הוגשה במקור בספטמבר 2017, ובמאי השנה שעברה הפכה לתביעה ייצוגית.
תובעת נוספת היא קלי אליס שעבדה בגוגל כמהנדסת תוכנה בין השנים 2010-2014. לדבריה, אחת הסיבות שגרמו לעזיבתה הייתה "תרבות הסקס" בחברה. בתביעה ציינה כי כשהצטרפה לחברה קיבלה שכר של מהנדסת צעירה, זאת על אף ניסיון של 4 שנים, ושמהנדסים שסיימו את הלימודים ביחד איתה והיו בעלי פחות ניסיון תעסוקתי הרוויחו יותר ממנה.
ההסדר עוד צריך לזכות באישור שופט. שימוע בעניין נקבע ל-21 ביוני.