סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חנות אפל בפריז
חנות אפל בפריז (צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

לא נשארת מאחור: אפל עובדת על צ'אטבוט מתחרה ל-ChatGPT ובארד

לפי דיווח בבלומברג, אפל בנתה מודל שפה בשם Ajax, ובו בין היתר צ'אטבוט המכונה Apple GPT. טרם ברור מה תוכניותיה של אפל בתחום, אך ידוע כי זו מחפשת "הכרזה משמעותית הקשורה לבינה מלאכותית" בשנה הבאה

אפל נכנסת לתחרות הצ'אטבוטים, ועובדת על פיתוח מתחרה ל-ChatGPT של OpenAI ובארד של גוגל, כך לפי דיווח של "בלומברג". לפי הדיווח בחברה בנו מודל שפה גדולה בשם Ajax, ובו בין היתר צ'אטבוט המכונה Apple GPT. אף שטרם ברור מהן תוכניותיה של אפל בתחום, מקורות ציינו שזו מחפשת "הכרזה משמעותית הקשורה לבינה מלאכותית" בשנה הבאה.
אף שאפל פיתחה ושילבה במוצריה טכנולוגיית בינה מלאכותית, לרבות העוזרת הווירטואלית סירי, היא נותרה רובה ככלה מחוץ ל"מרוץ" הנוכחי לפיתוחי בינה מלאכותית גנרטיבית. המנכ"ל טים קוק נותר זהיר למדי בהתייחסויות הפומביות שלו לעניין הגובר בטכנולוגיה זו שהפכה בחצי השנה פופולארית במיוחד עם השקת הממשק הטקסטואלי ChatGPT ומחולל התמונות DALL-E-2, שניהם מבית היוצר של OpenAI.
בראיון שנערך לאחרונה אמר קוק אמר כי טכנולוגיית בינה מלאכותית היא משהו שאפל "בוחנת מקרוב". בשיחת רווחים במאי הוא הצטרף לדאגה כללית שמושמעת בחודשים האחרונים לגבי פריסה מהירה של מוצרים אלו ובהעדר כל מסגרת רגולטורית. אז ציין כי ישנם "מספר בעיות שצריך לסדר". לפי הדיווח של בלומברג אפל בוחנת פיתוחים בתחום תוך דגש על פרטיות.
עוד צוין כי Ajax פועל על גבי ענן גוגל ונבנה עם Google JAX, מסגרת שנוצרה להאצת מחקר למידת מכונה. וכי החברה משתמשת במודל כדי לפתח מוצרים שונים חדשים. עובדי אפל זקוקים לאישור כדי לקבל גישה להשתמש בו, ומשתמשים בצ'אטבוט כדי לעזור ביצירת אב טיפוס של מוצרים, לסכם טקסט ולענות על שאלות על סמך נתונים שאיתם הוא הוכשר.
בחצי השנה האחרונה נכנסה מיקרוסופט להשקעת עתק בהיקף 10 מיליארד דולר בחברה והיא היום מפעילה את מודל ה-GPT של OpenAI במוצר החיפוש שלה בינג. גוגל ומטא השיקו במהירות צ'אטבוט מתחרה – בארד של גוגל כבר נפרס לשימוש הרחב במגוון שפות ברחבי העולם, בעוד שמטא השיקה היום כי המודל שלה ה-LLaMA 2 יהיה נגיש בפלטפורמת אזורה של מיקרוסופט.
ג'ון ג'יאננדרה (Giannandrea), ראש תחום למידת מכונה ובינה מלאכותית של החברה שמילא תפקיד דומה לפני כן בגוגל, וסגן הנשיא הבכיר להנדסת תוכנה של אפל, קרייג פדריגי, (Federighi) מובילים את הפרויקט.