סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ChatGPT
ChatGPT. מיצינו? (צילום: שאטרסטוק)

הבוקר שאחרי: היקף השימוש ב-chatGPT ירד בכ-10% ממאי ליוני

לראשונה מאז השקת מודל השפה הגנרטיבי של openAI נרשמה ירידה בהיקף הטראפיק של האתר, הן בגלישה מהמובייל והן מהמחשבים האישיים. הסיבות: הבנה שהצ'אטבוט נוטה לשגות, הנמכת יכולותיו כדי לעמוד בביקוש ובדרישות הרגולציה, ואולי גם סיום שנת הלימודים

היקף הגלישה באתר של chatGPT ברחבי העולם ירד ב-9.7% ביוני לעומת מאי, זו הפעם הראשונה מאז שהשירות הושק בנובמבר, כך על פי חברת Similarweb בדיווח של "הוושינגטון פוסט". הנתונים משקפים גם את הגלישה במחשבים אישיים וגם את הגלישה במובייל, כשבנוסף לכך מספר הורדות גרסת האפליקציה לאייפון של אפל, שהושקה במאי, ירד גם הוא בעקביות מאז תחילת יוני.
המודל החכם של חברת openAI הגיע ל-100 מיליון משתמשים חודשיים בחודשיים הראשונים להפעלתו, יצר גל של עניין בבינה מלאכותית והאיץ חברות ביג טק להתחרות על אספקת כלים מתחרים. מתכנתים, עובדי משרד וסטודנטים החלו להשתמש בצ'אט הגנרטיבי כדי להאיץ את עבודתם, וכמה חברות אף פיטרו קופירייטרים והחליפו אותם בתוכנה.
אולם לטענת מומחים ל-AI, "כשאנשים החלו להבין שהצ'אטבוט מפיק מידע שגוי, הם גם החלו לשפוט את יכולותיו ואת מיומנויותיו". בנוסף לכך חברות רבות אסרו על עובדיהן להשתמש בבוט מחשש של דליפת מידע חסוי, ועל פי אנליסטים גם העובדה שהפעלת צ'אטבוטים צורכת כמות עצומה של כוח עיבוד ממוחשב הביאה לירידה באיכות פעולת הבוט בניסיון לצמצם את עלויותיו. ייתכן גם שסיום שנת הלימודים בארה"ב ובאירופה אחראי לירידה בשימוש. בנוסף, חששות מרגולציה חדשה באיחוד האירופי הביאה את OpenAI ויריבותיה להנמיך את יכולות הצ'אטבוטים שלהן.