סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דו"ח: 15% מהקטינים בארה"ב נחשפו לשיח גזעני במשחקי רשת ב-2022

לטענת הליגה נגד השמצה, 77% מהשחקנים הבגירים חוו הטרדה חמורה - לעומת 65% לפני שלוש שנים. 20% מהגיימרים נחשפו לשחקנים ברשת שקידמו אידיאולגיה לבנה גזענית. המשחקים הבולטים בהם פושה התופעה: "קול אוף דיוטי", "פורטנייט" ו-"GTA V"

בשנה הרביעית ברציפות, אחוז הגיימרים בארצות הברית שחוו הטרדה במשחקי רשת נמצא במגמת עלייה - זאת על פי דו"ח חדש מאת הליגה נגד השמצה. 77% מהנשאלים הבוגרים דיווחו כי חוו הטרדה חמורה בששת החודשים האחרונים - זאת לעומת 65% מהנשאלים הבוגרים ב-2019. 66% מבני הנוער ו-70% מבני ה-10 עד 12 שהשתתפו בסקר דיווחו גם הם על הטרדה ברשת כלפיהם.
עוד עולה מהדו"ח כי 20% מאוכלוסיית השחקנים הבוגרת נתקלה בשיח שנאה המקדם עליונות לבנה - יותר מכפליים מאשר בשנה שעברה, אז עמד נתון זה על 8%. גם 15% מהקטינים (10-17) בארצות הברית דיווחו כי נחשפו לאידיאולוגיה הגזענית. בדו"ח נכתב כי הנשאלים ניהלו אינטראקציה עם אנשים "שמאמינים כי אנשים לבנים עליונים לעומת בני גזעים אחרים וכי אנשים לבנים צריכים לשלוט". שחקנים ושחקניות נחשפו לדעות גזעניות אלו לרוב במשחקים "GTA V", "קול אוף דיוטי" (Call of Duty), "ואלורנט" (Valorant) ו"פורטנייט" (Fortnite).
2 צפייה בגלריה
מתוך המשחק "קול אוף דיוטי" Call of Duty
מתוך המשחק "קול אוף דיוטי" Call of Duty
מתוך "קול אוף דיוטי". אחד האשמים בהפצת שיח שנאה
(קרדיט: אקטיוויז'ן)
הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב 2,134 גיימרים בארצות הברית ולכאורה מייצג את אוכלוסיית הגיימרים האמריקאית, המונה כ-100 מיליון איש. גם הוריהם של הקטינים שהשתתפו בסקר התבקשו לענות עליו. הסקר פנה בעיקר לגיימרים יהודים, מוסלמים, להט"בים, אפרו-אמריקאים, אסייתים והיספנים. הדו"ח מצא עלייה חדה בשיעור היהודים שדיווחו כי נחשפו לשיח גזעני נגדם ברשת (34% לעומת 22% בשנה שעברה); 31% מההיספנים ו-30% מהמוסלמים דיווחו על חוויה דומה, לעומת 25% ו-26% ב-2021, בהתאמה. אולם מרבית השנאה ברשת עדיין מופנית כיום כלפי נשים (47% דיווחו על הטרדה בשל זהותן), שחורים (44%), אסייתים (40%) ולהט"בים (37%).
"בעוד משחקי רשת נעשים שכיחים יותר ויותר בארצות הברית, הם גם הופכים לשער כניסה עבור רעיונות קיצוניים ומובילים לאנטישמיות, גזענות אלימה, מיזוגניה ועוד", אמר ג'ונתן גרינבלט (Jonathan Greenblatt), מנכ"ל הליגה נגד השמצה, עם צאת הדו"ח. "על אף שהם מעניקים תועלת מובהקת למיליוני גיימרים, משחקי רשת הפכו לפלטפורמה משולחת רסן להפצת שנאה והטרדה".
2 צפייה בגלריה
מתוך פורטנייט
מתוך פורטנייט
מתוך "פורטנייט"
(קרדיט: Epic)
דובר אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), יצרנית "קול אוף דיוטי", מסר בתגובה: "המשחקים שלנו נועדו להנאה וחיבור. אין מקום לשנאה. אנחנו תומכים בפעילות החשובה של הליגה נגד השמצה ומעריכים את הקשר עם הארגון. נעמיק את שיתוף הפעולה עם הליגה כדי למגר את השנאה". מריוט גיימס (Riot Games), יצרנית "ואלורנט", נמסר: "החברה נוקטת צעדים למאבק בהתנהגות גזענית ומניעתה". ריוט ציינה כי הטמיעה מדיניות וטכנולוגיה שנועדו להיאבק באפליה והטרדה. אפיק גיימס, יצרנית "פורטנייט", וטייק-טו, יצרנית GTA V, לא פרסמו תגובתן על הדו"ח.