סגור

ההתבססות על נכסי לוגיסטיקה, תוך חשיפה נמוכה להייטק, דחפה את תוצאות מניבים ריט

ההכנסות התפעוליות נטו של קרן הריט לנדל"ן מניב צמחו ברבעון הראשון ב-21% ל-51.5 מיליון שקל - הרווח התזרימי גדל ב-17% ל-38 מיליון שקל 

חשיפה גבוהה לנכסי תעשייה ולוגיסטיקה ומנגד פעילות נמוכה בתחום משרדי ההייטק תמכה בתוצאות הרבעוניות של מניבים ריט - בהמשך למגמה שרשמה קרן קרן הריט לנדל"ן מניב בשנה שעברה.
החברה הציגה בסיכום הרבעון שיפור גם ב-NOI (ההכנסות התפעוליות נטו) וגם ב-FFO (תזרים המזומנים מפעילות ריאלית). ה-FFO הוא מדד המקובל לבחינת רווחיותן של חברות נדל"ן, שכן הוא מנטרל משתנים חד פעמיים, כולל שיערוכים). במקביל העלתה מניבים את התחזית לשנה כולה.
ה-NOI הרבעוני עלה ב-21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והגיע ל-51.5 מיליון שקל. ה-FFO עלה ב-17% ל-38 מיליון שקל. נכסי התעשייה והלוגיסטיקה היו אחראים ל-49% מה-NOI, סכום של 25 מיליון שקל (ול-45% משווי הנכסים). נכסי המשרדים היו אחראים ל-43% מה-מה-NOI, סכום של 20 מיליון שקל (ו-42% משווי הנכסים).
הצמיחה ב-NOI מיוחסת להנבה ממספר נכסים שאותם רכשה הקרן בשנה החולפת, בהם מתחם זנלכל באלון תבור. הנכס שמושכר לחברת זנלכל ושרכישתו הושלמה בספטמבר 2023 שהניב ברבעון NOI של 2.5 מיליון שקל.
עוד תרמו לנתון מבנה לוגיסטי ומבנה משרדים שנרכשו במהלך הרבעון בראש העין ובחיפה בהתאמה. לצד זאת נרשמה עלייה באכלוס המשרדים במגדל מניבים בכפר סבא (מ-78% בסוף הרבעון המקביל ל-85% בסוף מרץ השנה) וכן עלייה בדמי השכירות בנכסיה הקיימים.
לנוכח השיפור האמור, העלתה מניבים את תחזית ה-NOI השנתי לטווח של 210-208 מיליון שקל, תוך שידרוג של 1% מתחזיתה הקודמת; תחזית ה-FFO הועלתה ב-3% לטווח של 155-153 מיליון שקל. ב-2023 עמד ה-NOI על 183 מיליון שקל וה-FFO על 138 מיליון שקל.
בקרן ציינו כי "הביקוש למשרדים ממשיך להיות מוגבל" וכי "ניכרת חולשה בביקושים של חברות הייטק לשטחים נרחבים". אך הסבירו כי "הכנסות החברה כוללות שיעור נמוך הנובע משוכרים אשר מהווים מגזר הייטק מובהק" וכי "גם במידה שכוללים גם את השוכרים בתחומים עתירי טכנולוגיה, אז שיעור ההכנסה בשטחים כאמור אינו מהותי (כ-10%)". שבהקשר לנכסי הלוגיסטיקה ציינו כי "הביקושים לשטחים אלה יציבים והיצע השטחים בתחום ממשיך להיות מוגבל. כתוצאה מכך, התפוסות ורמות השכירות לנכסים אלה ממשיכות להיות גבוהות".
ירידה של 39% בהוצאות המימון ל-11.5 מיליון שקל סייעה למניבים לרשום רווח נקי רבעוני של 17.7 מיליון שקל, עלייה של 18% ביחס לרבעון המקביל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 22 מיליון שקל.
מניבים היא הצעירה והקטנה מבין שלוש קרנות הריט שנסחרות בתל אביב שמתמקדות בנדל"ן מניב, לצד ריט 1 וסלע נדל"ן. היא הוקמה בסוף 2015 ומחזיקה ב-25 נכסים בשווי של 3.1 מיליארד שקל, כששווי השוק שלה עומד על 1.2 מיליארד שקל. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית מניבים ב-14% לעומת ירידה של 6% שרשמה מנית ריט 1 ועליה של 1% של סלע נדל"ן. מדד ת"א מניב ישראל שבו היא נכללת עלה בתקופה זו ב-4%.