סגור
שחר דניאל מנכל סייפטי
שחר דניאל מנכ"ל אלארום (אתר החברה)

חברת הטכנולוגיה הקטנה שזינקה ב-1,360% בשנה והפכה לשיאנית התשואות בבורסה

אלארום שווה כבר 667 מיליון שקל, הציגה זינוק של 47% בהכנסות ברבעון הראשון וגם עברה לרווח נקי של יותר מ־10 מיליון שקל. התוצאות וההייפ בענף הסייבר גורם למשקיעים בה להיות אופטימיים

מסתכלת על אחוזת בית מלמעלה: לאחר שמנייתה הכפילה את שוויה ביותר מפי 14 בשנה האחרונה, והיתה למניה המזנקת ביותר באחוזת בית, חברת הטכנולוגיה אלארום (סייפ-טי לשעבר) שברה גם שיא בהכנסות הרבעוניות.
הכנסות החברה ברבעון הראשון השנה עלו ל־30.7 מיליון שקל לעומת 21.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 47% ורווח נקי של 10.36 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. גם ה־EBITDA (רווח לפני מס והפחתות) הגיע לשיא של 3.2 מיליון דולר, לעומת 100 אלף דולר ברבעון המקביל.
אלארום (אזהרה בלטינית) היא ספקית גלובלית של פתרונות לפרטיות ואבטחת סייבר, לצרכנים פרטיים ולארגונים עסקיים. שירותי החברה מסתירים את פעילות הלקוחות ברשת ומגינים עליהם מפני תוכנות כופר, וירוסים ופישינג. אשתקד ביצעה החברה שינוי אסטרטגי שבמסגרתו הפחיתה פעילותה לאספקת בעיות גישה ללקוחות פרטיים כדי להקטין את הוצאות החברה ואת כוח האדם. החברה עדיין מעניקה שירות בתחום וגובה תשלום מלקוחות קיימים.
לצד ההפחתה בפעילות התשתית מתמקדת אלארום בפעילותה, בעיקר דרך החברה־הבת נטנאט (Netnut) שאחראית על רשתות לתשתית של חברות, להגדלת הכנסות ומענה טוב יותר ללקוחות. החברה השיקה גם מוצר נוסף - Unblocker Website - כלי שמאפשר גישה ואיסוף נתונים מקוונים, בהם צפיית התנהגות גולשים וגופים ברשת, מבלי שיתגלה על ידי פתרונות לזיהוי בוטים.
"השנה השקנו את המוצר וכבר מהיום הראשון היה לנו לקוחות לגרסת ביתא" אמר אתמול מנכ"ל אלארום שחר דניאל בשיחת המשקיעים. "הלקוחות הביעו רמות גבוהות של שביעות רצון ורובם המירו את שלב הניסוי לכדי רכישת מוצר. הוא כמובן עדיין מתפתח ואנחנו ננסה לשפר את את הגרסא הראשונית. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לפתח מוצר חדש שמסתמך על אינטליגנציה מלאכותית ונשיק אותו בחודשים הקרובים". עוד הוסיף דניאל כי העלייה בפעילות ה־AI בענף מגדילה את הביקוש לאיסוף וניתוח נתונים ואמורה להגדיל את הביקוש למוצרי החברה.
בעקבות העלייה בהכנסות והמעבר לרווחים, יתרת המזומנים של החברה עמדה בסוף הרבעון על 15 מיליון דולר. החברה עדכנה בשיחת המשקיעים כי להנהלה אין יעד ברור לגבי מה תעשה עם המזומנים בטווח הקרוב, אך בטווח הרחוק היא עשויה לפתוח מחלקה נוספת או רכישה של חברה אחרת.
שווי אלארום, חברה דואלית שמניותיה נסחרות בתל אביב ובניו יורק הגיע ל־667 מיליון שקל לאחר שב־12 החודשים האחרונים מנייתה נסקה 1,360%, שיעור העלייה הגבוה באחוזת בית כאמור, ולשם השוואה, מדד ת"א־צמיחה, שבו כלולה החברה, עלה ב־20%.


אלארום היא חברה ללא גרעין שליטה, שבה בעל המניות הפרטי הגדול ביותר הוא יותם בנעטיה (5.7%) ואחריו קרן אלפא קפיטל ורוני לב שמחזיקים ב־4.5% כל אחד. שלושת המרוויחים מעליית שווי המניה הם דניאל, יו"ר החברה חן כץ וסמנכ"ל הכספים שי אבנית. שרכשו מניות ב־1.05 מיליון דולר בספטמבר 2023 במחיר של 2.27 דולר במסגרת הקצאה מיוחדת למשקיעים. דניאל (0.34%) וכץ (0.2%) אף לוו 400 אלף דולר, כל אחד, לשלוש שנים בריבית של 8% כדי לממן את הרכישה. כיום מחיר המניה עומד על כ־28 דולר, גבוה פי 12 ממחיר ההקצאה.
הזינוק במניית אלארום מצביע על הגאות בענף הסייבר כולו, שמאפיין בעיקר פעילות ערה במיזוגים ורכישות לעומת רגיעה בכלל ענף הטכנולוגיה. גאות זו מושפעת ממרוץ התחמשות של חברות גדולות שההנהלות בהן חוששות שיחמיצו את הטכנולוגיה החדשה הבאה.
כך, לדוגמה, סייברארק (CyberArk) הישראלית שתרכוש את Venafi האמריקאית תמורת 1.5 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות; גיוס הענק של 1.9 מיליארד דולר שביצעה חברת וויז, לפי שווי של 12 מיליארד דולר; פאלו אלטו שרכשה את טאלון סקיוריטי ב־600 מיליון דולר ואת דיג סקיוריטי ב־250 מיליון דולר; צ'ק פוינט שרכשה את פרימטר 81 תמורת 450 מיליון דולר; ורכישת יוניקרן הסייבר הישראלי Noname security על ידי חברת אקמאי בכחצי מיליארד דולר; חברה אחרת - סיארה (Cyera) - דווחה של גיוס 300 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.
כלל האקזיטים של חברות סייבר ישראליות ב־2023 שברו שיא ועלו על 7.1 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 65% לעומת 2.45 מיליארד דולר ב־2022, ועלייה של 22.5% לעומת 5.5 מיליארד דולר ב־2021. מדד S&P Kensho Cyber Security, שבו נכללות חברות הסייבר, עלה ב־25% ב־12 החודשים האחרונים. סייפ טי הגיעה לבורסה בניו יורק ב־2015 לפי שווי של 36 מיליון דולר, כ־100 מיליון שקל בלבד.