סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קניה ווסט
קניה ווסט. הקשיים העסקיים היו אחת הסיבות לביטול החוזה עם פרלר (צילום: AFP)

קניה ווסט שוב הושעה מטוויטר; ייאלץ לוותר על רכישת הרשת החברתית Parler

חשבונו של הראפר ששיבח לאחרונה את היטלר ופרסם הודעות אנטישמיות נחסם שוב חודש בלבד לאחר שהוחזר לחיים. הסיבה על פי אלון מאסק: "הפרת החוק של טוויטר נגד עידוד אלימות". במקביל הרשת החברתית השמרנית פרלר הודיעה על "הסכמה הדדית" לביטול רכישתה על ידי ווסט

קנייה ווסט הושעה שוב מטוויטר לאחר שהואשם ב"עידוד אלימות" בשורה של ציוצים פוגעניים, זאת חודש לאחר שחשבונו הוחזר.
ווסט, ששינה שמו ליה (Ye) פרסם מספר ציוצים מעורערים, כולל אחד שכלל צלב קרב ומגן דוד. אלון מאסק, הבעלים של טוויטר, התבקש על ידי אחד המשתמשים "לתקן את קניה". מאסק בתגובה צייץ שווסט "הפר את החוק שלנו נגד עידוד אלימות", ולכן החשבון שלו ייחסם.
באוקטובר נחסמו חשבונות הטוויטר והאינסטגרם של הראפר לאחר שפרסם הודעות אנטישמיות, ביניהם פוסטים שהאשימו את הראפר דידי בכך שהוא נשלט על ידי היהודים.


גם בלי גישה לרשתות החברתיות ווסט ממשיך לפרסם את דעותיו השנויות במחלוקת. ביום חמישי התראיין לאלכס ג'ונס, שבעצמו תומך בתיאוריות קונספירציה בעייתיות, ושיבח את אדולף היטלר. בהמשך הוא דיבר גם על חטאים, פורנוגרפיה והשטן.
במקביל, פלטפורמת המדיה החברתית פרלר האהודה על השמרנים הודיעה כי ווסט לא יוכל לרכוש אותה. "החברה הגיעה להסכמה הדדית עם יה לבטל את חוזה הכוונות לרכישה", מסרה החברה האם פרלמנט טכנולוג'יס לאחר שבאוקטובר הודיעו על הרכישה. "פרלר תמשיך לחפש הזדמנויות עתידיות לצמיחה ולפיתוח הפלטפורמה עבור הקהילה התוססת שלנו".
ב-CNN דיווחו כי הקשיים העסקיים של ווסט היו אחת הסיבות לביטול החוזה. בחודש האחרון ניתקו עמו מספר חברות את הקשרים העסקיים בשל הפוסטים האנטישמיים, ביניהן אדידס, גאפ ובלנסיאגה. מוקדם יותר השבוע טען ווסט כי מס הכנסה הקפיא מספר חשבונות בנק שלו מכיוון שחייב מסים בגובה 50 מיליון דולר.