סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אנדרו אנגלין
אנדרו אנגלין (צילום: יוטיוב )

באווירת 1941: מאסק החזיר לטוויטר ניאו נאצי מסוכן

איש הימין הרדיקלי אנדרו אנגלין, שנחשב לאחד הדוברים הבולטים של "העליונות הלבנה", הושב לרשת החברתית לאחר תשע שנים שבהן היה מושעה ממנה עקב אמירות גזעניות ושוביניסטיות עם אלמנטים של הסתה. מאז שחזר, הוא בעיקר מעניק רוח גבית לאנטישמי אחר, קניה ווסט

אנדרו אנגלין - נאו-נאצי ידוע לשמצה שתיאוריות הקונספירציה האנטישמיות שלו, דבריו על עליונות הלבנים והטרולינג שלו לתנועת הימין הרדיקלי נחשבו מסוכנים עד כדי כך שבתי משפט הורו לו לשלם מיליוני דולרים לקורבנות שתבעו אותו - התקבל בברכה חזרה לטוויטר לאחר כמעט עשור. החזרה שלו היא חלק מהמדיניות החדשה של אלון מאסק להשיב את "חופש הביטוי" לפלטפורמה - גם אם המשמעות היא לקבל בחזרה אנשים כמו אנגלין שהסיתו נגד עיתונאים בציוצים מאיימים.
"מחקתי את כל הדברים הישנים שהיו בחשבון ואקפיד על כל הכללים", צייץ אנגלין. "אם יוציאו אותי שוב, זה לא בגלל משהו שאני אומר, אלא רק מפני שזה אני", צייץ אנגלין, הידוע בעיקר בזכות "הדיילי סטורמר" - אתר נאו-נאצי רב השפעה שהוא הקים על שם מגזין התעמולה הנאצי "דר שטירמר". טוויטר חסמה את אנגלין ב-2013 - השנה שבה הוא השיק את האתר שלו, שכעת אינו ניתן לאיתור באמצעות מנועי החיפוש.
מאז שחזר לטוויטר, הביע אנגלין את תמיכתו בקניה ווסט, שמצייץ בטוויטר תחת השם Ye ו-YE24 בהתייחס לכוונתו המוצהרת לרוץ לנשיאות ב-2024. תמיכתו של אנגלין מגיעה יום לאחר שווסט הכריז על "אהבתו" לאדולף היטלר ולנאצים, וטען שהדיקטטור הגרמני "נראה כמו בחור מגניב". הוא הכחיש שהיטלר אחראי לטבח 6 מיליון יהודים ואחרים בשואה. בתגובה השעה אלון מאסק את הראפר מטוויטר, ואמר שציוץ של תמונת צלב קרס בתוך סמל מגן דוד הפר את חוקי הפלטפורמה נגד הסתה לאלימות.
ביום הראשון לחזרתו לטוויטר, אמר אנגלין שהתגובה להערותיו של ווסט היתה מוגזמת. "להגיד שאתה אוהב את היטלר זה לא עניין גדול. למי אכפת? האיש מת לפני 80 שנה", צייץ בטוויטר. רבות מההערות שלו לאורך השנים נשמעות כאילו מקורן בספר של הדיקטטור הידוע לשמצה. ב-2016 הוא כתב שמטרת תנועת האלט-רייט היא "טיהור אתני של האומות הלבנות מכל הלא לבנים והקמת ממשלה אוטוריטרית", והוסיף: "אנשים רבים גם מאמינים שצריך להשמיד את היהודים".
כמה מהכותרות שאנגלין פרסם באתר האינטרנט שלו סייעו לתדלק את עצרת "איחוד הימין" הקטלנית ב-2017 בשרלוטסוויל, וירג'יניה, למשל: "כל האנשים האינטליגנטים בהיסטוריה לא אהבו יהודים" ו"אדולף היטלר: השקר הגדול בכל הזמנים על אדם".
כמה מהקריאות הבוטות ביותר של אנגלין לאלימות התמקדו בנשים. ב-2018 הוא אמר: "אני שונא נשים. אני חושב שמגיע להן שיכו אותן, יאנסו אותן ויסגרו אותן בכלובים". בחשבון הטוויטר החדש שאליו חזר התלונן אנגלין שהוא קורבן ל"ספאם המוני" ושהערותיו בעבר היו "בדיחות שפורשו לא נכון".