טראמפ מייצר אי־ודאות כלכלית, האמריקאים אוכלים פחות בחוץ
רשתות מזון מהיר כמו אפלבי, וונדי'ס וצ'יפוטלה מדווחות על ירידה בתנועת הלקוחות, בין היתר בשל האטה בשוק העבודה ומכסים שהטיל טראמפ – שדוחקים צרכנים לצמצם הוצאות ולבחור בארוחות מוזלות
רשתות מסעדות בארצות הברית מזהירות מפני ירידה בהיקף הפעילות, זאת ברקע תחושות של אי־ודאות כלכלית המרחיקות את הצרכנים — על כך דיווחו ב"פייננשל טיימס". עם הרשתות שפרסמו אזהרות נמנות אפלבי, וונדי'ס וצ'יפוטלה.
בעוד אינפלציית המזון הכללית רשמה עלייה של 2.4% ב־12 החודשים עד יוני, מדד מחירי המזון לאכילה בחוץ טיפס באותה תקופה ב־3.8%. בהתאם, לפי חברת סקרי השוק סירקאנה, האמריקאים אכלו מיליארד ארוחות פחות במסעדות בחודשים ינואר־מרץ 2025 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים שאספה חברת המחקר בלאק בוקס אינטליג'נס, מספר הסועדים נפל השנה ב־1% לעומת 2024, כאשר רשתות המזון המהיר נפגעו בצורה הקשה ביותר, עם ירידה של 2.3% בתנועת הלקוחות ברבעון השני של 2025 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אף שמקדונלד'ס דיווחה על צמיחה של 2.5% במכירות ברבעון השני, לפי המנכ"ל כריס קמפצינסקי, בחודשים אפריל־יוני נרשמה צניחה דו־ספרתית במספר הלקוחות בעלי ההכנסה הנמוכה, זאת לנוכח השחיקה בהכנסתם הממשית.
הסיבות העיקריות למגמה הן ההאטה בשוק התעסוקה והשפעת המכסים של הנשיא דונלד טראמפ על כלכלת ארצות הברית, הגורמות לצרכנים להימנע מהוצאות לא נחוצות. כדי להתמודד עם האקלים הבעייתי, רשתות פאסט פוד מציעות ארוחות מוזלות, כמו ארוחה ב־5 דולרים במקדונלד'ס. למרות מבצעי הקידום, במקרים שבהם צרכנים בוחרים לאכול בחוץ, הם חוסכים על משקאות ומנות ראשונות, או בוחרים במנות היקרות פחות — כך לפי ג'ון פייטון, מנכ"ל Dine Brands, החברה־האם של אפלבי.






























