סגור

סגירת דלתות וכיבוי אורות: ספרד בצעדים חדשים לחיסכון באנרגיה

ספרד הודיעה על צעדים חדשים לחיסכון באנרגיה שיכללו הגבלת שימוש במיזוג אוויר במבנים ציבוריים ומסחריים גדולים. בזו הצטרפה המדינה למדינות אירופיות אחרות שמנסות להפחית את צריכת האנרגיה ואת תלותן בנפט וגז רוסיים

ספרד הודיעה על צעדים חדשים לחיסכון באנרגיה. בדומה לצרפת שכנתה, הצעדים יכללו הגבלת שימוש במיזוג אוויר במבנים ציבוריים ומסחריים גדולים. בזו הצטרפה ספרד למדינות אירופיות אחרות שמנסות להפחית את צריכת האנרגיה שלהן ואת תלותן בנפט וגז רוסיים.
על פי צו שאמור להיכנס לתוקף בעוד שבוע, ותקף למבנים ציבוריים, מרכזי קניות, בתי קולנוע, תאטראות, תחנות רכבת ושדות תעופה, אין להפעיל בהם חימום מעל 19 מעלות או קירור מתחת ל-27 מעלות. כמו כן יהיה עליהם לסגור דלתות כדי לא לבזבז אנרגיה, ולכבות את אורות חלונות הראווה אחרי 22:00. המבנים הרלוונטיים יידרשו גם להציג שלטים או סימונים שמסבירים את יוזמות החיסכון באנרגיה. למרות שספרד אינה תלויה באספקת האנרגיה הרוסית, כמו מדינות רבות אחרות באיחוד, היא הסכימה להפחתת שימוש בגז של 7%-8%. הצעדים, עליהם פורסם במהדורת יום שלישי של העיתון הרשמי של ספרד, יישארו בתוקף עד נובמבר 2023.
על פי הצו, "מדובר בסדרת צעדים שנועדו לחסוך באנרגיה ולהשתמש בה ביתר יעילות כדי להפחית את צריכת האנרגיה בכלל ואת תלותינו באנרגיה מיובאת בפרט". שרת איכות הסביבה של ספרד, תרזה ריברה, הציעה גם שממשלים מקומיים ותאגידים גדולים יעודדו עובדים לעבוד מהבית כדי לחסוך אנרגיה על תחבורה ובתוך המבנים. הצעדים החדשים נדחו במהירות ע"י איזבל דיאז איוסו, נשיאת מחוז מדריד הימנית והפופוליסטית. איוסו, שהתבטאה תכופות נגד מדיניות הקורונה של הממשלה המרכזית, אמרה שהחוקים החדשים לא ייושמו במחוז שלה. "מדריד לא מתכוונת להוריד את המתג. זה יוצר חוסר ביטחון ומפחיד את היצרנים והצרכנים. זה מביא אפלה, עוני ועצב, בעוד הממשלה לא חושפת מה המגבלות שהטילה על עצמה", אמרה. אך עמדתה של שנויה במחלוקת לאור זאת שכ-4,500 איש בשני רובעי פחונים של העיר חיים כבר קרוב לשנתיים ללא אספקת חשמל, כאשר ספרד חווה הקיץ שני גלי חום משמעותיים.