סגור
אלון מאסק מטוס פרטי גאלפסטרים 650G
המטוס הפרטי של אלון מאסק (צילום: Gulfstream / Reuters)

עף על טקסס: אלון מאסק מתכנן להקים שדה תעופה פרטי במדינה

חלק מהחברות של מאסק, ביניהן ספייס X ובורינג קומפני הוקמו בטקסס, והוא אף העביר את המטה של טסלה למדינה, כך שכנראה ששדה התעופה ישמש לשירות ופיתוח החברות הללו. מיקום השדה ולוח הזמנים המדויק טרם ידוע

אלון מאסק מתכוון לבנות שדה תעופה פרטי בטקסס, כך לפי דיווח באתר המקומי Austonia. אנשים המקורבים לאיש העסקים המיליארדר אמרו לאתר כי התוכניות להקמת שדה תעופה מזרחית לאוסטין בסמוך לעיירה בסטרופ אושרו, אך לא פירטו את המיקום המדויק או את לוח הזמנים המתוכנן.
חלק מהחברות של מאסק, ביניהן ספייס X ובורינג קומפני הוקמו בטקסס, ובדצמבר האחרון הוא אף העביר את המטה של יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מעמק הסיליקון למדינה. לפיכך, ההערכה היא ששדה התעופה ישמש לשירות ופיתוח החברות הללו.
מאסק והחברות שלו חולשים על אלפי דונמים של אדמה במרכז טקסס. בשלב זה עוד לא ידוע מה יהיה הגודל של שדה התעופה, אף שנמל התעופה הסמוך Austin Executive מתפרש על פני 2,365 דונם. לפי הדיווחים, מאסק, שמכר את כל הבתים שהיו בבעלותו, עבר לפני יותר משנה להתגורר בטקסס.
בחודש שעבר דווח באותו אתר כי מאסק, שטס כיום במטוס גולפסטרים G650ER מתכוון לשדרג את המטוס הפרטי לדגם G700, שמחיר הבסיס שלו עומד על 78 מיליון דולר.
בניית שדה תעופה פרטי מחייבת קבלת אישור ממנהל התעופה הפדראלי (FAA) וכן עמידה בתקנות סביבתיות. הרשויות המקומיות עשויות גם כן להיות מעורבות, אם כי ממועצת בסטרופ וארגון הפיתוח הכלכלי המקומי מסרו כי אינם מודעים לתוכניות.
מטעמו של מאסק לא התקבלה תגובה לדיווח.