סגור
טסלה השקעה ביטקוין אלון מאסק
לוגו טסלה על רקע ביטקוין (צילום: רויטרס)

כבר לא מאמינים בביטקוין? טסלה מכרה את רוב אחזקותיה במטבע, אך לא נגעה בדוג'קוין

חברת המכוניות החשמליות ציינה בדוחות הרבעון השני שפורסמו הלילה כי חששה מהסגרים בסין, שם נמצא נתח גדול מהשוק שלה, ועל כן נזקקה למזומנים; המייסד אלון מאסק: "לא גזרנו את דינו של הביטקוין - מתכוונים להגדיל שוב אחזקותינו", והוסיף כי "לא מכרנו דוג'קוין"; טסלה נותרה עם ביטקוין בשווי 218 מ' דולר אחרי שמימשה 75% מאחזקותיה

מתחת לרדאר: דוחות הרבעון השני בחברת המכוניות החשמליות של אלון מאסק מעלים כי היא מימשה ביטקוין בשווי של 936 מיליון דולר במהלך הרבעון ונותרה עם אחזקה בשווי של 218 מיליון דולר. ברקע, אי ודאות בנוגע להתפשטות הקורונה בסין שהובילה שם לסגרים, כך מסרה החברה.
במשך שלושה רבעונים, עד הרבעון השני של 2022, החזיקה טסלה בביטקוין בשווי של 1.2 מיליארד דולר. "נכון לסוף הרבעון מכרנו 75% מאחזקותינו בביטקוין על מנת לחזק את הנזילות שלנו", מסרו בטסלה.
טרם המימוש, טסלה לא רכשה או מכרה ביטקוין מאז הרבעון הראשון של 2021, במהלכו רכשה את המטבע בשווי של 1.5 מיליארד דולר. וכבר באותו רבעון מכרה ביטקוין בשווי של 272 מיליון דולר, אך כאמור מאז לא ביצעה מכירה או קניה של המטבע במשך שנה – עד הרבעון השני של 2022.
בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדוחות אמש אמר מייסד טסלה אלון מאסק כי "יש לציין שהסיבה שמכרנו כמות כה גדולה של ביטקוין, היא שלא היינו יכולים לדעת מתי יסתיימו הסגרים בסין בשל התפשטות המגפה. לכן היה חשוב לנו למקסם את כמות המזומנים שעומדת לרשות החברה, באמצעות הפיכת הביטקוין לכסף מזומן ונזיל".
אך מאסק הוסיף כי "אנו מוכנים בהחלט לשוב ולהגדיל את אחזקותינו במטבע בעתיד, ועל כן אין להביט על המהלך הזה של מכירת ביטקוין כגזר דין למטבע. פשוט היינו מודאגים מהנזילות שלנו בטסלה, בשל המגפה בסין שגרמה לסגרים, ציין מאסק בשנית". הוא ציין גם כי "לא מכרנו כלל את אחזקותינו במטבע הדוג'קוין".
בעבר הודיעה טסלה כי תאפשר רכישת רכבים באמצעות תשלום בביטקוין, אך כעבור זמן קצר הודיעה כי לא תאפשר זאת. מאסק ידוע כאחד הצייצנים הבולטים לטובת סקטור הקריפטו, וציוציו בעבר גרמו לתנודתיות חריפה במטבע הביטקוין ולא פחות – בדוג'קוין שנחשב למטבע האהוב עליו.
מחיר הבטקוין הגיע ביממה האחרונה מעל ל-24 אלף דולר ולשיא של יותר מחודש, כשברקע שבוע ירוק במדדי המניות בוול סטריט. עתה נסחר המטבע הדיגיטלי בשווי של 23 אלף דולר.
זאת, לאחר צניחה במטבע בשבועות האחרונים עד למחיר של מתחת ל-18 אלף דולר, כשברקע החשש ממיתון בכלכלה הגלובלית שמסיט הצידה נכסים שנחשבים למסוכנים כמו מטבעות הקריפטו. האינפלציה במערב דוהרת והבנקים המרכזיים מעלים ריבית בחדות, וגורמים לחשש בקרב המשקיעים כי מיתון מתקרב.