סגור

הסדר הגירושים היקר בבריטניה: שליט דובאי ישלם יותר מחצי מיליארד פאונד

לפי דיווח ב"גרדיאן", בית המשפט פסק כי הסכום הגבוה נועד להגן על גרושתו של השייח' מוחמד בן ראשד אל מכתום, הנסיכה האיה, ושני ילדיהם המשותפים מהאיום שהוא מטיל עליהם. ההסדר כולל 210 מיליון פאונד לכיסוי עלויות האבטחה שלהם

בית המשפט בבריטניה פסק בהסדר הגירושים של שליט דובאי, השייח' מוחמד בן ראשד אל מכתום וגרושתו, הנסיכה האיה, בסכום שעומד על מעל חצי מיליארד פאונד, הסכום הגבוה ביותר אי פעם בבריטניה.
ב"גרדיאן" דיווחו כי לפי בית המשפט, הסכום הגבוה נועד להגן על הגרושה, הנסיכה האיה, ושני ילדיהם המשותפים מהאיום שהוא מטיל עליהם. בפסק הדין ציין השופט כי השייח' מוחמד בן ראשד אל מכתום, המכהן גם כראש ממשלת איחוד האמירויות, מהווה את "האיום העיקרי" על האיה והילדים.
השופט ציין גם כי השייח' ארגן את החטיפה של שתיים מבנותיו הגדולות ואיים על האיה. כמו כן הוא השתמש בתוכנת פגסוס של חברת הסייבר הישראלי NSO כדי לפרוץ לטלפון של אשתו לשעבר וחמישה מקורבים אליה, כולל שניים מעורכי דינה. בנוסף נטען כי סוכנים מטעמו ניסו לרכוש בית ב-30 מיליון פאונד בסמוך לבית שלה בברקשייר "תוך איום ברור לביטחון שלה".

1 צפייה בגלריה
שליט דובאי מוחמד אל מקטום ואשתו הנסיכה  האיה Haya
שליט דובאי מוחמד אל מקטום ואשתו הנסיכה  האיה Haya
שליט דובאי מוחמד אל מכתום וגרושתו הנסיכה האיה
(צילום: גטי)

הנסיכה האיה, אחותו של מלך ירדן עבדאללה, ברחה לבריטניה באפריל 2019 ביחד עם שני הילדים, ומאז התקיימו לא מעט שימועים בנוגע למשמורות וגישה לסיוע פיננסי. השימועים הללו עלו עד כה מעל 70 מיליון פאונד בהוצאות משפטיות.
השופט פסק כעת כי על השייח' לשלם מראש 251.5 מיליון פאונד להאיה ולספק ערבות בנקאית של 290 מיליון פאונד לתשלומים שנתיים. ההסדר כולל 210 מיליון פאונד, שיש לשלם בתוך שלושה חודשים, לכיסוי עלויות האבטחה לשארית חייה ולילדים – ילדה בת 14 וילד בן 9 - עד שיסיימו את לימודיהם באוניברסיטה. כמו כן עליו לשלם 41.5 מיליון פאונד מראש לכיסוי דמי לימוד ותחזוקה עבור שני הנכסים של הנסיכה בבריטניה – אחד בסמוך לארמון קנזינגטון והשני בסורי.
הסכום אמור לכסות גם חופשות, משכורות לצוות, מגורים לאחות ולמטפלת, רכב משוריין למשפחה והעלות של טיפול ואחזקת סוסי פוני וחיות מחמד אחרות. כמו כן נדרש השייח' לשלם 5.6 מיליון פאונד בכל שנה לתחזוקת כל אחד מהילדים עד שיסיימו לימודים באוניברסיטה, ואז השייח' יידרש לשלם להם ישירות עבור האבטחה שלהם. אם הערבות הבנקאית תנוצל במלואה פירוש הדבר כי הסדר הגירושים יעמוד על 554 מיליון פאונד, אך זה עשוי להשתנות בהתבסס על פרק הזמן בו יימשכו התשלומים השנתיים.
הדרישה להעברת תשלום חד-פעמי לכיסוי האבטחה נועדה, לפי השופט, לא ליצור מצב שיהיה זה אינטרס של השייח' להפחית את התשלומים כדי "להפחית את ההגנה שלה נגדו".
לפי הדיווח, כשהתגוררה בדובאי קיבלה האיה הקצאה של 83 מיליון פאונד בשנה להוצאות ועוד 9 מיליון פאונד ומתנות. האיה היתה אשתו השישית והצעירה ביותר של השייח' המיליארדר.