סגור
financial times

אחרי הגירוש מאוסטרליה: לקוסט תבחן מחדש את החסות לג'וקוביץ'

המותג שבבעלות החברה השוויצרית MF ברנדס, משמש כספונסר הראשי של הטניסאי, שמרוויח מכלל החסויות שלו 30 מיליון דולר בשנה. ההחלטה מייצגת את ההשלכות הפוטנציאליות שעלולות להיות לג'וקוביץ', שנותר לא מחוסן נגד קורונה. "עלינו לבחון מחדש את האירועים שליוו את הנוכחות שלו באוסטרליה" נמסר מהחברה

מותג לקוסט, הספונסר הראשי של נובאק ג'וקוביץ, מתכוון "לבחון מחדש" את הקשרים עם כוכב הטניס זאת לאחר פרשת גירושו מאוסטרליה.
ההחלטה מייצגת את ההשלכות הפוטנציאליות שעלולות להיות לשחקן שנותר לא מחוסן נגד קורונה. "בהקדם האפשרי נהיה בקשר עם נובאק ג'וקוביץ כדי לבחון מחדש את האירועים שליוו את הנוכחות שלו באוסטרליה", נמסר השבוע מהחברה.


לקוסט, שבבעלות החברה השוויצרית MF ברנדס, חתמה ב-2017 על חוזה רב שנתי עם ג'וקוביץ. לפי מגזין פורבס, שחקן הטניס המדורג ראשון בעולם מרוויח 30 מיליון דולר בשנה מחוזי החסות שלו.
הדילמה של נותני החסות
ההערכה מחדש של הקשרים מגיעה לאחר שג'וקוביץ, שמסרב להתחסן נגד קורונה, אמר כי הוא "מאוכזב מאד" מפסיקת בית המשפט האוסטרלי אשר החליט לשלול את הוויזה שלו. בעקבות הפסיקה הוא עזב את המדינה ולא יתמודד בטורניר אוסטרליה הפתוחה.
ג'וקוביץ נחת באוסטרליה עם פטור רפואי מהחיסונים, אך כבר בשדה התעופה עוכב והוויזה שלו בוטלה. הוא נלחם להישאר במדינה ולהתחרות על תואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה שלו, אך מאמציו כשלו והוא שב לסרביה.
ההתנגדות שלו לחיסונים מדגישה את הדילמה עמה מתמודדים נותני החסות לספורט ולספורטאים. בינתיים ההשתתפות של ג'וקוביץ' בטורניר רולאן גארוס בצרפת – טורניר הגרנד סלאם הבא – גם בספק לאחר ששרת הספורט הצרפתית רוקסנה מראצ'ניאנו הודיעה כי הצופים, העובדים והשחקנים יידרשו להראות הוכחת התחסנות כדי להיכנס לאצטדיונים ולמרחבים ציבוריים אחרים. הטורניר בפריז מתוכנן להתקיים במאי.

1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' זוכה אליפות אוסטרליה הפתוחה טניס פברואר 2021
נובאק ג'וקוביץ' זוכה אליפות אוסטרליה הפתוחה טניס פברואר 2021
נובאק ג'וקוביץ' זוכה באליפות אוסטרליה הפתוחה בפברואר 2021, עם בגדי לקוסט
(צילום: רויטרס)

ספונסריות נוספות של ג'וקוביץ' כוללות את יצרנית המכוניות פג'ו, מותג השעונים היוקרתי הובלוט והבנק האוסטרי Raiffeisen Bank International, שחתם איתו על החוזה באפריל השנה שעברה ואמר כי "המוניטין הגבוה שלו במרכז ובמזרח אירופה" היווה את המניע לחוזה הרב שנתי וכן "המחויבות החברתית שלו". עם זאת, בבנק הדגישו כי ההסכם נחתם "הרבה לפני הדיווח הנוכחי על נובאק ג'וקוביץ' ומצב ההתחסנות שלו, או ההשתתפות שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה".
מהובלוט נמסר בתגובה: "נובאק ג'וקוביץ' עומד בפני עצמו. איננו יכולים להגיב על אף אחת מהחלטותיו האישיות". לקוסט, שהוקם על ידי שני שחקני טניס ב-1933, הודו למארגני הטורניר באוסטרליה עבור "כל המאמצים שלהם להבטיח שהטורניר מתקיים בתנאים טובים לשחקנים, לעובדים ולצופים".
ג'וקוביץ' הביע לראשונה את התנגדותו לחובת החיסונים כבר ב-2020.