סגור
מרכז מסחרי של חברת Evergrande שנבנה בעיר הפיי (Hefei) סין
מרכז מסחרי של חברת אוורגרנד שנבנה בעיר הפיי, סין (צילום: Bloomberg)

אחרי ארה"ב מודי'ס הורידה גם את תחזית הדירוג של סין

סוכנות דירוג האשראי טענה כי צמיחה נמוכה, המשבר בשוק הנדל"ן והסיכונים הנלווים לחילוץ ממשלתי פוטנציאלי של רשויות מוכות חובות הם הגורמים העיקריים מאחורי ההחלטה להורדת התחזית לשלילית מיציבה

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של סין מיציבה לשלילית, זאת בטענה לסבירות גבוהה לצמיחה כלכלית נמוכה בטווח הבינוני ובעקבות הסיכונים הנלווים למשבר המתמשך בסקטור הנדל"ן.
במודי'ס השאירו את התחזית עצמה ללא שינוי ברמה של A1, אך ציינו כי מצטברות ראיות לכך שהממשלה וחברות ממשלתיות מתכוונות לספק סיוע פיננסי לאזורים מוכי חובות, מהלך שעלול "לסכן את החוזק הפיסקלי והכלכלי של סין".
סין מתמודדת השנה עם האטה בסקטור הנדל"ן, נטל חובות גבוה בחלק מהמחוזות והעדר ביטחון בכלכלה. "התחזית במודי'ס היא שהצמיחה השנתית בתמ"ג בסין תעמוד ב-2024 וב-2025 על 4%, ועל ממוצע של 3.8% בין 2026 ל-2030, כשגורמים מבניים הכוללים חולשות דמוגרפיות יגרמו לירידה בצמיחה הפוטנציאלית לסביבות 3.5% מ-2030", כתבו בדו"ח. בשנה שעברה התרחבה הכלכלה ב-3% בלבד, שיעור הצמיחה השני הנמוך ביותר מאז 1976.
ממשרד האוצר הסיני נמסר בתגובה כי הם "מאוכזבים מההחלטה", והדגישו כי הכלכלה הסינית עמידה וכי התקציבים של הרשויות המקומיות יוכלו לעמוד בהפסד הכנסות כתוצאה מההאטה בשוק הנדל"ן.
הורדת תחזית דירוג לא בהכרח מובילה להורדת דירוג, אך מהווה כמעין אזהרה לאפשרות. בחודש שעבר הורידו במודי'ס את תחזית הדירוג של ארה"ב מיציב לשלילי, זאת בשל החשש לפגיעה ביציבות הפיסקלית של המדינה.