סגור

נומה שינתה תפריט ומיקום - ונבחרה שוב למסעדה הטובה בעולם

על אף שחוקי הדירוג קובעים שמסעדות שזכו בעבר לא יכולות לעשות זאת שוב, המסעדה עטורת השבחים בקופנהגן של השף רנה רדזפי התברגה בצמרת לאחר שנפתחה מחדש ב-2018 במיקום חדש. מסעדת Boragó בסנטיאגו, צ'ילה שדורגה במקום ה-38, זכתה בפרס הקיימות. מסעדת Ikoyi בלונדון המגישה מנות אותנטיות מהמטבח המערב אפריקאי הוגדרה כמבטיחה ביותר

נומה, המסעדה עטורת השבחים בקופנהגן של השף רנה רדזפי, הוכתרה שוב כמסעדה הטובה בעולם, כך לפי הדירוג השנתי של 50 המסעדות הטובות בעולם – אירוע הנחשב כאוסקר של עולם המסעדות.

ב-2019 הוחלט לשנות את חוקי הדירוג כך שמסעדות שזכו בעבר בתואר לא יכולות לעשות זאת שוב. נומה התברגה בכל זאת בצמרת הדירוג מכיוון שטכנית מדובר במסעדה חדשה. היא אמנם נפתחה במקור בקופנהגן ב-2003, אך נסגרה ב-2016. היא נפתחה במיקומה הנוכחי בפברואר 2018 ומציעה תפריט טעימות המשתנה מספר פעמים בשנה. פירוש הדבר שהזכיות הקודמות של נומה בשנים 2010-2012 ו-2014 לא נחשבות. בשנה שעברה דורגה נומה החדשה במקום השני, והיא לא אמורה לזכות שוב בשנה הבאה אלא אם כן רדזפי יעשה אתחול נוסף.

5 צפייה בגלריה
מסעדה נומה קופנהאגן 1
מסעדה נומה קופנהאגן 1
נומה בקופנהאגן
(צילום: Trendland)

"אם המגפה לימדה אותנו משהו, זה עד כמה החלומות שלנו פגיעים, עד כמה קשה ומתישה התעשייה הזו יכולה להיות", אמר רדזפי בטקס קבלת הפרס שנערך באנטוורפן, בלגיה. "אני רוצה להכיר בכל המסעדות והאנשים בתעשייה שנלחמו כדי לשרוד. זה מרגיש מעט מוזר לעמוד על הבמה הזו כשאנחנו יודעים שעוד הרבה אנשים ממשיכים להילחם".
על אף שינוי החוק, שנועד לעודד גיוון רב יותר בדירוג, מסעדות אירופיות ממשיכות לשלוט בו. יתרה מכך, מרבית המסעדות הלא אירופיות ברשימה מגישות תפריטי טעימות בסגנון אירופי. מרבית המסעדות ברשימה מנוהלות גם על ידי שפים גברים, אך בכל זאת, פיה לאון המשמשת כשפית הראשית של מסעדת סנטרל בלימה ביחד עם וירג'יליו מרטינז הוכתרה כשפית הטובה בעולם.
5 צפייה בגלריה
מסעדה נומה קופנהאגן
מסעדה נומה קופנהאגן
מנת דג במסעדת נומה קופנהאגן
(צילום: Noma)
במקום השני דורגה מסעדה נוספת מקופנהגן, גרניום (Geranium), שבה השף הראשי רסמוס קופואד מגיש תפריט עונתי והרפתקני לאוהבי מאכלי ים. מסעדת Asador Etxebarri הספרדייה שמרה על המקום בשלישי. במסעדה הזו כל המנות, כולל הקינוחים מבושלות על הגריל. סנטרל בלימה, פרו דורגה רביעית ונבחרה למסעדה הטובה ביותר בדרום אמריקה. מסעדת Disfrutar בברצלונה טיפסה למקום החמישי. ללימה נציגות נוספת בעשירייה בדמות מסעדת Maido המגישה פיוז'ן יפני – פואני ודורגה שביעית.
מלבד הדירוג חולקו גם פרסים בקטגוריות נוספות. כך למשל, מסעדת Boragó בסנטיאגו, צ'ילה שדורגה במקום ה-38, זכתה בפרס הקיימות הודות לחווה הביודינמית שלה. מסעדת Ikoyi בלונדון המגישה מנות אותנטיות מהמטבח המערב אפריקאי הוגדרה כמסעדה המבטיחה ביותר.

10 המסעדות הטובות בעולם:

10. The Chairman, הונג קונג
9. Pujol , מקסיקו סיטי, מקסיק
8. Odette, סינגפור (נבחרה גם כמסעדה הטובה ביותר באסיה)
7. Maido , לימה, פרו
6. Frantzén, שטוקהולם, שבדיה
5. Disfrutar, קופנהגן, דנמרק
4. Central , לימה, פרו
3. Asador Etxebarri , אקספה ספרד
2.. Geranium , קופנהגן, דנמרק
1. Noma, קופנהגן, דנמרק


5 צפייה בגלריה
מסעדה Asador Etxebarri ספרד מקום שלישי 2021
מסעדה Asador Etxebarri ספרד מקום שלישי 2021
מנה המוגשת במסעדת Asador Etxebarri הספרדית שזכתה במקום שלישי
(צילום: Asador Etxebarri)

5 צפייה בגלריה
מסעדה Frantzén שטוקהולם שוודיה מקום שישי 2021
מסעדה Frantzén שטוקהולם שוודיה מקום שישי 2021
מסעדת Frantzén, שטוקהולם שוודיה, במקום השישי
(צילום: Frantzén )

5 צפייה בגלריה
מסעדה Odette סינגפור מקום שמיני 2021 הכי טובה באסיה
מסעדה Odette סינגפור מקום שמיני 2021 הכי טובה באסיה
מנה המוגשת במסעדת Odette בסינגפור. מקום שמיני בדירוג
(צילום: Odette )