סגור
נשיאת הנציבות האירופית פון דר ליין בפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב
נשיאת הנציבות האירופית פון דר ליין בפגישה עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב (EPA)

רשמית: אוקראינה מועמדת להצטרפות לאיחוד האירופי

נשיא המועצה האירופית הודיע ש-27 החברות באיחוד אישרו את בקשתה של קייב, שכעת מוגדרת מועמדת להצטרפות לאיחוד. גם בקשת מולדובה התקבלה

נשיא המועצה האירופית שרל מישל הודיע הערב (חמישי) שאוקראינה התקבלה כמדינה המועמדת להצטרפות לאיחוד האירופי. מישל אמר ש-27 המדינות החברות באיחוד אישרו את הבקשה האוקראינית, וציין שגם בקשתה של מולדובה התקבלה. "זה רגע היסטורי", צייץ בטוויטר.
היום התכנסו מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי לפסגה בבריסל, שבה החליטו להעניק לאוקראינה מעמד רשמי של מדינה המועמדת להצטרף לאיחוד. מדובר בצעד שמכעיס את רוסיה, הנעשה כהבעת סולידריות של אירופה עם מאבקה של קייב בפלישה הרוסית. אוקראינה הגישה בקשת הצטרפות ימים ספורים אחרי פלישת הכוחות הרוסיים לשטחה, פלישה שהייתה ב-24 בפברואר.
צירופה הסופי של אוקראינה לאיחוד האירופי יוכל להיעשות רק בתום תהליך ארוך של רפורמות כלכליות וחברתיות שהיא תידרש להוציא לפועל. התהליך הזה יימשך לכל הפחות כמה שנים.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך הערב על ההחלטה של המדינות החברות באיחוד האירופי, ואמר שמדובר ברגע ייחודי והיסטורי ביחסיה של קייב עם אירופה. בימים האחרונים היה ברור שמדינות האיחוד יאשרו את הבקשה האוקראינית, וזלנסקי אמר אתמול שעבור בני עמו מדובר ב"יציאה מהחושך אל האור".
לדברי זלנסקי, להפיכתה של אוקראינה למדינה שמועמדת להצטרף לאיחוד תהיה גם השפעה מיידית, בכך שהיא תעניק מוטיבציה רבה עבור האוקראינים, שמחר יציינו ארבעה חודשים בדיוק לתחילת הפלישה הרוסית לארצם.