סגור
כריסטופר וולר בכיר בפד
כריסטופר וולר (בלומברג)

בכיר בפד לא פוסל העלאת ריבית של 1% בסוף החודש: "תלוי בנתונים"

כריסטופר וולר תומך כרגע בהעלאת ריבית של 0.75% בפגישה בסוף יולי, אולם הוא עשוי לתמוך בצעד אגרסיבי יותר בהתאם לנתונים שצפויים להגיע; הוא אמר כי נתון האינפלציה שפורסם אתמול, 9.1%, הוא "אכזבה ענקית"

האם הפדרל ריזרב מכין את הקרקע להעלאת ריבית חדה במיוחד, בשיעור של 1%, לאחר נתוני האינפלציה הגבוהים שפורסמו אתמול - 9.1%, שיא של 41 שנה.
כריסטופר וולר, מושל הבנק המרכזי האמריקאי, אמר היום כי הוא תומך בהעלאת ריבית נוספת של 0.75% בסוף החודש, אולם הוא יהיה מוכן לשקול העלאת ריבית אגרסיבית יותר, שתהיה החדה ביותר בעשורים האחרונים. נזכיר כי ביוני העלה הפד את הריבית ב-0.75% - לאחר שהעלה אותה ב-0.25% במרץ (לראשונה מאז 2018) וב-0.5% במאי.
"ההחלטה שלי לגבי הפגישה של בכירי הבנק המרכזי ב-26-27 ביולי תלויה בנתונים שיתקבלו עד אז", אמר וולר. "צפויים עוד להתפרסם נתונים חשובים על המכירות הקמעונאיות והנדל"ן. אם המידע הזה יהיה חזק מהצפוי, המשמעות היא שהביקושים לא יורדים מספיק כדי לקרר את האינפלציה. במקרה כזה אני צפוי לתמוך בהעלאת ריבית חדה יותר".
לפי נתוני קבוצת CME, השווקים מצפים כעת להעלאת ריבית של 1% בהסתברות של 80%.
אם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית ב-1% בסוף החודש, זו תהיה העלאת הריבית החדה ביותר מאז תחילת שנות ה-80.
לדברי וולר, הורדת שיעור האינפלציה היא המשימה החשובה ביותר של הפד כעת, שצופה העלאות ריבית נוספות מלבד זו שתהיה בסוף החודש. הוא כינה את נתון האינפלציה שפורסם אתמול "אכזבה ענקית".
"אנחנו צריכים לפעול באופן מהיר והחלטי כדי להוריד את האינפלציה באופן קבוע, ואז לשקול אילו צעדים נוספים של הידוק מוניטרי נדרשים".
למרות החששות שמביע וולר בנוגע לאינפלציה, הוא נשמע אופטימי יותר בכל הנוגע למצבה של הכלכלה האמריקאית. לדבריו, "בשל העוצמה שמפגין שוק העבודה, אני בטוח למדי שכלכלת ארצות הברית לא תיכנס למיתון, ותהיה 'נחיתה רכה'".