סגור

"תחושה קלה אך חשובה של נורמליות": מקדונלד'ס שבה לאוקראינה

לרשת המזון המהיר היו מעל מאה סניפים במדינה, אך היא סגרה אותם בשל הפלישה הרוסית; עתה היא מתכוונת לפתוח מחדש בקייב ובמערב אוקראינה; בכך היא משתלבת במאמצי הממשלה לאושש את הפעילות הכלכלית

מקדונלד'ס הכריזה על התוכניות לפתוח מחדש סניפים באוקראינה, שנסגרו מאז החלה הפלישה הרוסית למדינה בסוף פברואר. לפי דיווח ב-BBC, ענקית המזון המהיר מסרה כי היא מקווה שהמהלך יסייע להשיב "תחושה של נורמליות".
הפתיחה מחדש תיערך בצורה הדרגתית בחודשים הבאים בבירה קייב ובמערב אוקראינה, באזורים שהוגדרו כבטוחים, כך לפי הודעת החברה.
למקדונלד'ס היו מעל מאה סניפים באוקראינה לפני תחילת המלחמה, והיא המשיכה לשלם משכורות ליותר מ-10,000 עובדים לאורך התקופה. "דיברנו ממושכות עם העובדים שלנו שהביעו נכונות רבה לשוב לעבודה ולראות את המסעדות שלנו באוקראינה נפתחות מחדש, במקומות שבהם בטוח ואחראי לעשות זאת", מסר פול פורמוי, סגן נשיא בכיר בחברה, "בחודשים האחרונים, התחזקה האמונה שהצעד הזה יתמוך בהחזרת תחושה קלה אך חשובה של נורמליות, ובכירים באוקראינה טענו שהחזרה לפעילות תתמוך בכלכלה המקומית ובעם האוקראיני".
לפי ההערכות, המלחמה תגרום השנה להתכווצות של 35% בכלכלה האוקראינית, על רקע השיבושים בייצוא, הרס תשתיות מרכזיות וסגירת אלפי עסקים. ביוני קרא נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לחברות להשקיע במדינה.
ממקדונלד'ס נמסר כי החברה עובדת עם ספקים וקבלנים כדי להבטיח שהמסעדות יהיו מוכנות לפתיחה מחדש. בכך היא מצטרפת לרשתות מערביות נוספות כמו KFC, נייקי וזארה שגם פתחו מחדש את החנויות שלהן במדינה.
במקביל לסגירת החנויות באוקראינה, מקדונלד'ס גם הפסיקה את הפעילות ברוסיה לאחר 32 שנה, ובמאי האחרון מכרה את מרבית המסעדות שלנו לחברה מקומית, שפתחה אותם מחדש תחת השם Vkusno&tochka שפירושו "טעים וזהו".