סגור

איקאה נוטשת את רוסיה, ויש כבר מי שלוטש עיניים לנכסיה

גם ענקית הריהוט השוודית מעמידה את נכסיה במדינה למכירה, ועתה שתי רשתות מקומיות - הופ ו-Tvoi Dom - שוקלות להיכנס אליהם

רשתות הרהיטים הרוסיות Tvoi Dom והופ (Hoff) שוקלות לרכוש את נכסי איקאה ברוסיה, זאת לאחר שענקית הרהיטים השוודית העמידה את המפעלים שלה במדינה למכירה, כך לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות הרוסיות.
איקאה סגרה את החנויות שלה ברוסיה כבר בחודש מרץ, זמן קצר לאחר שהחלה הפלישה הרוסית לאוקראינה בעקבות הסנקציות שהשיתו מדינות המערב. מותג הרהיטים הגדול בעולם הודיע ביום רביעי שבכוונתו למכור את המפעלים ולצמצם את כוח העבודה המונה 15 אלף עובדים. כן נמסר ש"נבחנות אפשרויות שונות" בנוגע לעתיד של 17 החנויות שנסגרו.

1 צפייה בגלריה
סניף איקאה ב מוסקבה רוסיה החברה מקפיאה הפעילות מה שגרם לתורים ביום האחרון 3.3
סניף איקאה ב מוסקבה רוסיה החברה מקפיאה הפעילות מה שגרם לתורים ביום האחרון 3.3
סניף איקאה במוסקבה
(גטי)

"ההנהלה מוכנה לשקול הגשת הצעות מסחריות לרכישה של נכסי הקמעונאות ואתרי הייצור של איקאה", מסרה דוברת Tvoi Dom אמינה טגייבה. הרשת, שפירוש השם שלה ברוסית הוא "הבית שלך", לא מסרה פרטים נוספים.
רשת הרהיטים השנייה, הופ, שוקלת גם כן לרכוש את המפעלים של איקאה ולשכור חלק מהחללים המסחריים שלה, כך לפי המנכ"ל מקסים גרישקוב.
מאות חברות מערביות עזבו את רוסיה מאז החלה הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, ובהן מקדונלד'ס, רנו ונייקי. חלק מהחברות ספגו גם הפסדים של מאות מיליוני דולרים ממכירת הנכסים במחירים מוזלים. מקדונלד'ס לדוגמה עזבה את המדינה לאחר 32 שנות פעילות, וסניפיה נרכשו על ידי אחד הזכיינים. הרשת החדשה נקראת "טעים וזהו".