סגור
דייב קלהון מנכ"ל בואינג Dave Calhoun CEO of Boeing
המנכ"ל העוזב דייב קלהון. גם מצנח זהב, גם טיסות פרטיות, וחברה בצרות (צילום: REUTERS/David Ryder)

בואינג בצרות - אבל מוציאה מיליונים על טיסות פרטיות לבכירים

ענקית התעופה הנמצאת בקשיים על רקע שורת תאונות ומחדלים הוציאה 1.9 מיליון דולר מאז 2021 על טיסות פרטיות של ארבעה מנהלים בכירים, בהם המנכ"ל העוזב דייב קלהון. חצי מיליון דולר מתוך הסכום נחשפו רק כעת

יצרנית המטוסים המצויה בקשיים, בואינג, חשפה שהוציאה 546 אלף דולר נוספים על טיסות פרטיות לארבעת המנהלים הבכירים שלה, כולל למנכ"ל דייב קלהון, שהודיע בחודש שעבר שיעזוב את החברה עד סוף השנה. ההוצאות הנוספות שנחשפו במסמכים שהגישה החברה לאחרונה, העלו את הוצאותיה על תעבורה אווירית של הארבעה ל-1.9 מיליון דולר מאז 2021.
חוץ מקלהון, הבכירים האחרים הם סמנכ"ל הכספים בראיין ווסט; סטאן דיל, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל יחידת המטוסים של החברה; ותאודור קולברט, מנכ"ל יחידות הביטחון והחלל. החשיפה מגיעה בעוד שהחברה נמצאת תחת ביקורת בשל שורה של תקריות בטיחות, כולל התפרקות של חלק מגוף המטוס באמצע טיסה בינואר, שהביאה לפתיחת חקירה לגבי שיטות העבודה שלה ולהבטחות לשינוי פנימי מהותי.
טיסות פרטיות נחשבות כהטבות שניתנות לבכירים, הכוללות גם תחבורה יבשתית, לינה וארוחות במהלך נסיעות פרטיות שלהם. עם זאת, העלויות הנוספות שנחשפו כוללות רק חלק מעלויות הטיסות, ואינן כוללות את עלות המטוסים עצמם או משכורות צוותי הטיסה, שאותם משלמת בואינג גם אם הבכירים אינם משתמשים בהטבה במסגרת נסיעותיהם הפרטיות. עלות הטיסות הפרטיות של קלהון לבדו הגיעו ל-979 אלף דולר בשלוש השנים האחרונות.
משמעות התיקון בנתונים היא שבואינג הוציאה לפחות 872 אלף דולר ב-2023, 734 אלף דולר ב-2022 ו-306 אלף דולר ב-2021 על הטיסות הפרטיות של ארבעת הבכירים. חלק מעלויות הטיסה של קולברט ודיל אינן מפורטות עבור השנים שלפני 2021.
בואינג נאבקת כלכלית כבר חמש שנים, מאז ההתרסקויות של מטוסי 737 מקס שלה בשלהי 2018 ותחילת 2019, שהביאו לקרקוע של 20 חודשים של המטוס הנמכר ביותר שלה. היא נפגעה גם ממגפת הקורונה, שגרמה לעצירה כמעט מוחלטת של טיסות למשך חודשים, ולהפסדים גדולים לרוב חברות התעופה שרוכשות את מטוסיה.