סגור
בואינג 737-800  של חברת תעופה סאות'ווסט Southwest
בואינג 737-800 של חברת התעופה סאות'ווסט. בחברה סרבו לחשוף מתי עבר המנוע בדיקת תחזוקה אחרונה (צילום: רויטרס)

כיסוי מנוע של בואינג 737 של סאות'ווסט נפל במהלך ההמראה

טיסה של סאות'ווסט איירליינס שהמריאה אתמול מדנבר נחתה בחזרה לאחר 25 דקות. לא היו נפגעים בקרב הנוסעים ואנשי הצוות, אך האירוע מתווסף לשורת תקריות בהן היו מעורבים מטוסי בואינג

הצרות בבואינג ממשיכות: מנהל התעופה הפדראלי בארה"ב (FAA) פתח בחקירה חדשה, לאחר שבמהלך ההמראה של טיסה אתמול (א') נפל חלק מכיסוי המנוע של מטוס בואינג 737.
טיסה 3695 של חברת סאות'ווסט איירליינס שיצאה משדה התעופה בדנבר ליוסטון הצליחה לטפס לגובה של 3,140 מטרים, אך לאחר 25 דקות בלבד חזרה לדנבר ונחתה. 135 הנוסעים וששת אנשי הצוות לא נפגעו. "הצוות דיווח כי כיסוי המנוע נפל במהלך ההמראה ופגע במדף של הכנף", נמסר מה-FAA. בצילומים שפורסמו בפלטפורמת המדיה החברתית X ניתן לראות את כיסוי המנוע עליו לוגו של סאות'ווסט מתעופף ברוח.
מחברת התעופה נמסר כי צוותי התחזוקה בודקים את המטוס מדגם 737-800, שנכנס לשירות ביוני 2015. בחברה אמנם הודו כי הם אחראיים לתחזוקה של חלקים מסוג זה, אך סירבו לחשוף מתי עבר המנוע בדיקת תחזוקה אחרונה. "אנחנו מתנצלים על אי הנוחות מהעיכוב, אך מציבים בראש סדרי העדיפויות שלנו את הבטיחות של הנוסעים והעובדים", נמסר בהצהרה מהחברה.
התקרית מגיעה בתזמון רגיש עבור יצרנית המטוסים, שמאז ינואר נמצאת במשבר לאחר שדלת נפתחה באמצע טיסה של חברת אלסקה איירליינס. בתקרית היה מעורב מטוס 737 מקס, אותו הדגם שקורקע לאחר שתי התרסקויות בהפרש של חמישה חודשים ב-2019 ו-2020.
בשל הניסיון לתקן את הכשלים במטוס 737 מקס ובעקבות דרישות הרגולטורים, הורידה החברה את קצב הייצור, ובכך גרמה לעיכובים במשלוחים ואילצה חלק מחברות התעופה לשנות את לוח הטיסות שלהן. כמו כן, בבואינג הזהירו כי ברבעון הראשון ישרפו יותר מזומן מכפי שהעריכו תחילה. ביום שישי אף דווח כי בואינג תשלם לאלסקה אייר 160 מיליון דולר כדי לכסות על ההפסדים שספגה החברה בעקבות האירוע.
בחודש שעבר ועל רקע המשברים הודיע מנכ"ל בואינג דייב קלהון על התפטרותו בסוף השנה, זאת כחלק משינויים נרחב בהנהלה הבכירה.
בבואינג סרבו להגיב על האירוע והפנו את השאלות לסאות'ווסט.