סגור

בזוס תורם מיליארד דולר לטובת שימור הטבע

זאת כחלק מתוכנית בת 10 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים שמבצעת "קרן כדור הארץ" בראשותו במסגרת ההתחייבות "30×30" - הגנה על 30% מהקרקע והים בעולם עד שנת 2030

מייסד אמזון, ג'ף בזוס, התחייב אתמול (ב') להעביר מיליארד דולר למאמצי שימור הקרקע והים, כך לפי אתר מרקטווץ'. זאת כחלק מתוכנית בת 10 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים שמבצעת "קרן כדור הארץ" בראשותו.


לפי הצהרת הקרן, הסכום ימלא תפקיד מרכזי בביצוע ההתחייבות "30×30" - הגנה על 30% מהקרקע והים בעולם עד שנת 2030 "למניעת היכחדות המונית וחיזוק החוסן בפני שינויי אקלים".

2 צפייה בגלריה
אי למכירה מוטו טטה  MOTU TETA פולינזיה הצרפתית האוקיאנוס השקט
אי למכירה מוטו טטה  MOTU TETA פולינזיה הצרפתית האוקיאנוס השקט
אי באוקיינוס השקט
(צילום: vladi-private-islands)

במהלך העשור הקרוב מתעתדת קרן כדור הארץ להעניק כמיליארד דולר בשנה למטרות אקלים ושימור. המאמצים יתמקדו באגן קונגו באפריקה, בהרי האנדים הטרופיים של דרום אמריקה ובחלקים הטרופיים של האוקיינוס השקט.
"עולם הטבע אינו טוב יותר היום מאשר לפני 500 שנה, כאשר נהנינו מיערות ללא פגמים, נהרות נקיים ואוויר בתולי של העידן הטרום תעשייתי", כך בהצהרה שמסר בזוס. "אנחנו יכולים וחייבים להפוך את האנומליה הזו על ידי התכנסות יחד, התמקדות במטרה ותושייה. אנו יכולים ליהנות הן מהיתרונות של חיינו המודרניים והן מעולם הטבע המשגשג".

2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס יו"ר אמזון
ג'ף בזוס יו"ר אמזון
ג'ף בזוס
(AFP)

ההודעה על ההקצאה של מיליארד הדולר זכתה לשבחים מצד מנהיגי עולם כמו ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא קולומביה איבן דוקה מרקז, סגנית מזכ"ל האו"ם אמינה מוחמד ושליח האקלים האמריקאי ג'ון קרי.
על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, עם הון של כ-194 מיליארד דולר, בזוס הוא כיום האיש השני בעושרו בעולם. בתחילת החודש התחייב בזוס לתרום עד סוף השנה 203.7 מיליון דולר במענקים מקרן כדור הארץ למספר ארגוני צדק אקלימי.