סגור
ChatGPT OpenAI  סמל ואתר
ChatGPT, הושבת זמנית עקב באג שהתגלה (Nurphoto | Getty Images)

באג ב-ChatGPT: משתמשים ראו שיחות של אחרים

OpenAI תיקנה באג בצ'אטבוט הבינה המלאכותית שלה שגרם לכך שחלק מהמשתמשים ראו את כותרות ההודעות של משתמשים אחרים. "מרגישים נורא עם זה"

מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, חשף כי באג שהתגלה אפשר לחלק מהמשתמשים בצ'אטבוט הפופולארי ChatGPT לראות הודעות של אחרים.
"הייתה לנו בעיה משמעותית ב-ChatGPT עקב באג בספריית קוד פתוח שעבורו יצא תיקון שזה עתה סיימנו לאמת", צייץ אלטמן. "אחוז קטן מהמשתמשים הצליחו לראות את הכותרות של היסטוריית השיחות של משתמשים אחרים".
חלק מהמשתמשים דיווחו שראו הודעות מאחרים כבר ביום שני. משתמש אחד ב-Reddit דיווח שזיהה צ'אטים שלא נראו בעבר בסרגל הצד, כולל שיחות שכותרתן "ששת העקרונות של שי ג'ינגפינג" ו"פיתוח סוציאליזם סיני". אדם אחר בטוויטר שיתף צילום מסך של ה-ChatGPT שלו, המראה כותרות צ'אט משיחות שלא היו לו מעולם.
לפי דברי דובר החברה לבלומברג, OpenAI השביתה זמנית את הצ'אטבוט ביום ב' לאחר שהחברה קיבלה את הדיווחים על היסטוריית צ'אט של אנשים אחרים. "אנחנו מרגישים נורא עם זה", אמר אלטמן בציוץ ביום ג'.


לאחר שתוקנה הבעיה אמר אלטמן כי משתמשים לא יוכלו לראות את היסטוריית הצ'אט עבור שיחות ChatGPT שהתקיימו בין 01:00 ל-10:00 לפי שעון האוקיינוס השקט ביום ב', 20 במרץ.
ChatGPT פרץ במהירות רבה זמן קצר לאחר השקתו בנובמבר. הכלי מאפשר למשתמשים להקליד הנחיות ולקבל תגובות אנושיות באמצעות שימוש במודל שפה גדול, המופעל על ידי כמויות אדירות של נתונים. אנשים משתמשים בו כדי לכתוב עבודות לבית הספר, מילים לשיר ואפילו ליצור שורות קוד לתוכנה. עד ינואר, חודשיים להשקתו, צבר ChatGPT כמאה מיליון משתמשים פעילים, והפך לאפליקציה הצרכנית הצומחת ביותר בהיסטוריה, לפי הערת UBS שפורסמה בשבוע שעבר. לשם השוואה, לטיקטוק לקח תשעה חודשים להגיע ל-100 מיליון משתמשים, ואילו אינסטגרם השיגה את אותה פופולריות רק לאחר שנתיים וחצי.