סגור

אחרי הטיסות, גם בתי המלון בארה"ב מעלים מחירים: "אנחנו לא שונים מתחנת דלק או סופר"

תעשיית הנסיעות הייתה אמנם בין הנפגעות הגדולות ביותר של מגפת הקורונה, אך כעת עם החיסונים והסרת ההגבלות, הנוסעים חוזרים. הביקוש צפוי לעלות אף יותר כעת, לאחר שממשל ביידן הסיר את הדרישה לבצע בדיקת קורונה לפני עלייה למטוסים. "חוקי הכלכלה חיים ובועטים פה", אמר מנכ"ל רשת הילטון

אחרי שכבר העלו מחירים לנוכח הביקוש והאינפלציה, בתעשיית המלונות בארה"ב לא שוללים העלאות מחיר נוספות. "המחיר להכול עלה, אז אנחנו לא שונים מתחנת דלק או סופר או כל אספקט אחר בחיים", אמר מנכ"ל רשת הילטון, כריס נאסטה, בריאיון ל-CNBC.
2 צפייה בגלריה
מלון מריוט Marriott פורטלנד אורגון ארה"ב
מלון מריוט Marriott פורטלנד אורגון ארה"ב
מלון מריוט בפורטלנד, ארה"ב
(צילום: AP)
תעשיית הנסיעות הייתה אמנם בין הנפגעות הגדולות ביותר של מגפת הקורונה, ששיתקה כמעט את כל נסיעות הפנאי והעסקים, אך כעת עם החיסונים והסרת ההגבלות, הנוסעים חוזרים. בחודש שעבר פעילות הטיסות שבה לרמות של 2019, לראשונה מאז פרוץ הקורונה. לפי נאסטה, הרשת תחווה השנה את "הקיץ הגדול ביותר שחווינו ב-103 שנות ההיסטוריה שלנו".
גם טוני קפואנו, מנכ"ל חברת המלונות מאריוט, דיווח כי בסוף השבוע של יום הזיכרון בארה"ב ההכנסה לחדר זמין הייתה גבוהה ב-25% לעומת 2019. בקרב מלונות היוקרה של מאריוט, הכוללים את JW Marriott, ריץ'-קרלטון וסנט רג'יס, עלו התעריפים ב-30% ברבעון הראשון של השנה לעומת 2019. "אני חושב שכל עוד אנחנו מצליחים לספק בצורה טובה את השירותים, דבר שהוא מאתגר בשווקים שבהם יש מחסור בעובדים, נמשיך לראות מחירים יוצאים מהכלל", אמר.
הביקוש צפוי לעלות אף יותר כעת, לאחר שממשל ביידן הסיר את הדרישה לבצע בדיקת קורונה לפני עלייה למטוסים. קפואנו הודה כי הסרת המגבלה תסייע להחזיר תיירים שאחרת היו בוחרים ביעד אחר.
2 צפייה בגלריה
מלון היאט ריג'ינסי Hyatt שיקגו
מלון היאט ריג'ינסי Hyatt שיקגו
מלון היאט ריג'ינסי בשיקגו
(צילום: שאטרסטוק)
נשיא רשת הייאט, מארק הופלמזיאן, הוסיף כי האורחים הזרים נוטים להוציא יותר מאשר התיירים המקומיים. הוא גם כן ציין שהביקוש גבוה: "המגזר העסקי ומגזר הפנאי - כולם יורים בכל הכח", אמר.
בדומה, קיית' בר, מנכ"ל חברת IHG Hotels & Resorts שבבעלותה מותגים כמו אינטרקונטיננטל והולידיי אין, אמר כי להערכתו הביקוש ימשיך לעלות בהמשך השנה, ויתלוו לזה עליות מחירים על רקע האינפלציה ועלויות גבוהות יותר שישוקללו לתוך המחירים. "הביקוש כל כך גבוה. יש לנו את היכולת להעלות מחירים אבל למעשה אנחנו לא עומדים בקצב עליית האינפלציה", אמר. "יש עוד מרחב להעלאת מחירים בתעשייה, והביקוש ימשיך לעלות בקיץ". כפי שסיכם זאת נאסטה מהילטון: "חוקי ההיצע והביקוש, חוקי הכלכלה, חיים ובועטים פה".