סגור

מושלת המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה התפטרה עקב חשד לשחיתות: "אין לי ברירה"

גלדיס ברג'יקליאן, ראשת מדינת ניו סאות' ויילס באוסטרליה: "ההתפטרות שלי לא היתה יכולה לקרות בזמן גרוע יותר, אבל התזמון אינו בשליטתי"; ב-18 באוקטובר יתקיים לה שימוע

גלדיס ברג'יקליאן, ראשת מדינת ניו סאות' ויילס – המאוכלסת ביותר באוסטרליה – הודיעה על התפטרותה מהתפקיד לאחר שהחלה חקירה נגדה בחשד לשחיתות. "כואב לי להכריז שלא נותרה לי ברירה אלא להתפטר מתפקיד המושלת", אמרה בתדרוך לעיתונאים, אך סירבה לענות על שאלות.

לדבריה, ההתפטרות תיכנס לתוקף ברגע שמפלגת הליברלים במדינה תבחר מנהיג חדש. "על מנת לאפשר למנהיג החדש ולממשלה התחלה חדשה, אני מתכוונת להתפטר גם מהפרלמנט של ניו סאות' ויילס לאחר שאתייעץ עם ועדת הבחירות לגבי מועד מתאים לקיום בחירות ביניים", אמרה ברג'יקליאן.

1 צפייה בגלריה
גלדיס ברג'יקליאן התפטרה מתפקיד ראש מדינת ניו סאות' ויילס ב אוסטרליה
גלדיס ברג'יקליאן התפטרה מתפקיד ראש מדינת ניו סאות' ויילס ב אוסטרליה
גלדיס ברג'יקליאן
(גטי)
הוועדה העצמאית של ניו סאות' ויילס נגד שחיתות (ICAC) הודיעה כי היא חוקרת האם חלק מהפעולות שביצעה ברג'יקליאן בין 2012 ל-2018 הפרו את אמון הציבור. לפי ההצהרה, הם בוחנים תקריות שבהן הוענקו או הובטחו מענקים לארגונים קהילתיים בעיר וואגה וואגה. החקירה מגבירה את הלחץ המופעל על ברג'יקליאן, שגם סופגת ביקורת נוקבת על הדרך בה ניהלה הממשלה שלה את משבר הקורונה במדינה.
בשימוע ציבורי שיתקיים ב-18 באוקטובר תבחן הוועדה האם היה ניגוד אינטרסים בין חובותיה הציבוריות של ברג'יקליאן והאינטרסים הפרטיים שלה. בתקופה האמורה ניהלה ברג'יקליאן מערכת יחסים סודית עם חבר הפרלמנט דריל מגוויר, שייצג את וואגה וואגה.
ברג'יקליאן הגדירה את התקריות הנבדקות כ"היסטוריה" ואמרה כי ההכרזה של הוועדה לא הותירה לה ברירה אלא להתפטר מכיוון שהמדינה זקוקה לוודאות בתקופה מאתגרת זו. לדבריה, "אני מודיעה חד משמעית כי תמיד פעלתי ברמה הגבוהה ביותר של יושרה. ההתפטרות שלי לא היתה יכולה לקרות בזמן גרוע יותר, אבל התזמון אינו בשליטתי שכן בוועדה החליטו לנקוט בפעולה דווקא בשבועות המאתגרים ביותר של התקופה המאתגרת ביותר בהיסטוריה של המדינה שלנו".
בניו סאות' ויילס יש מעל 10,000 חולי קורונה פעילים, המספר השני הגבוה ביותר באוסטרליה אחרי מדינת ויקטוריה.