סגור
SVB סיליקון ואלי בנק
SVB סיליקון ואלי בנק (צילום: NOAH BERGER / AFP)

דיווח: הפד ורשות ני"ע בארה"ב בוחנים את תפקודו של גולדמן זאקס ערב קריסת SVB

סיליקון ואלי בנק רשם ערב קריסתו במרץ הפסד של 1.8 מיליארד דולר על מכירה של פורטפוליו אג"ח לגולדמן זאקס; במקביל בנק ההשקעות שימש כחתם במכירת מניות כושלת של SVB. לפי "הוול סטריט ג'ורנל", הרשויות בארה"ב בוחנות אם חטיבות ההשקעות והמסחר בגולדמן פעלו בהתאם לכללים

הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב ורשות ני"ע האמריקאית (SEC) חוקרים את גולדמן זאקס על תפקידו בשתי עסקאות עם סיליקון ואלי בנק (SVB) שקדמו לקריסתו במרץ, כך לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" המתבסס על אנשים המעורים בנושא.
סיליקון ואלי בנק רשם הפסד של 1.8 מיליארד דולר על מכירה של פורטפוליו אג"ח לגולדמן. בנוסף גולדמן שימש כחתם במכירת מניות כושלת של סיליקון ואלי, שהובילה בסופו של דבר לקריסה.
לפי הדיווח, בפד וב-SEC מנסים להשיג מסמכים הקשורים לתפקיד של גולדמן הן כקונה של האג"ח והן כיועץ בגיוס ההון. החקירה נועדה לבדוק אם חטיבת ההשקעות וחטיבת המסחר של גולדמן פעלו ביחד באופן לא הולם לגבי המכירה.
בגולדמן חשפו בחודש שעבר כי הם משתפים פעולה עם החקירות הממשלתיות בנוגע לעסקאות עם סיליקון ואלי בנק.
"SVB פנה לגולדמן בבקשה לסיוע בגיוס הון ומכירה לחברה פורטפוליו של ני"ע. לפני המכירה עדכנו בגולדמן את SVB בכתב כי לא ישמשו כיועצים במכירה, וכי ב-SVB לא יסמכו על קבלת ייעוץ מהבנק בהקשר הזה, אלא יעסיקו יועצים פיננסיים חיצוניים", מסר דובר של גולדמן.
מרשות ני"ע נמסר כי הם לא מגיבים לחקירות "קיימות או לא קיימות", ואילו בפד סירבו להגיב.