סגור
צינור הגז נורד סטרים 1 גרמניה
צינור הגז נורד סטרים 1 (צילום: רויטרס)

בפעם השנייה בתוך חודש: רוסיה תעצור את הזרמת הגז לאירופה

לאחר שביולי עצרה רוסיה למשך עשרה ימים את הזרמת הגז בצינור נורד סטרים 1, שמחבר בין הים הבלטי לגרמניה, מסרה ענקית הגז הרוסית גזפרום שהעצירה הקרובה תימשך שלושה ימים בסוף אוגוסט לצורך תחזוקה

רוסיה תעצור את הזרמת הגז לאירופה למשך שלושה ימים בסוף החודש, כך אמרה ענקית הגז גזפרום אתמול, דבר שמוסיף על הלחץ באזור המתכונן לקור החורף.
עבודות תחזוקה לא מתוכננות בצינור הגז נורד סטרים 1, שמחבר בין הים הבלטי לגרמניה, יעמיקו עוד יותר את בעיית אספקת הגז של אירופה, שכבר גרמה לעליית האינפלציה באזור והעמיקה את הסיכון למיתון וקיצוב אנרגיה. גזפרום אמרה שסגירת הצינור תתרחש כיוון שהמדחס הפעיל היחיד של הצינור זקוק לתחזוקה. הזרמת הגז דרך צינורות אחרים פחתה מאוד מאז פלישתה של רוסיה לאוקראינה.
המהלך גם יגרום להפרעה נוספת, במיוחד בגרמניה, שמאוד נסמכת על אנרגיה מרוסיה לצורך הנעת התעשייה שלה. האיחוד האירופי האשים את מוסקבה בשימוש באנרגיה כנשק. מוסקבה הכחישה את ההאשמה, והאשימה מצדה את הסנקציות בירידה ביצוא. "אנו עוקבים אחר המצב באמצעות סוכנות הרשת הפדרלית", אמר דובר של משרד הכלכלה הגרמני.
הסגירה, שמתוכננת להתרחש בין 31 באוגוסט ל-2 בספטמבר, מגיעה בעקבות עשרה ימים של עבודות תחזוקה ביולי, שהעלו חששות לגבי הפסקת הזרמת הגז על ידי רוסיה, שהופחתה מאז אמצע יוני. מפעילת רשת הגז של אוקראינה אמרה שהיא ומערכת הצינור הפולנית מחזיקות ביכולת לפצות על השהיית הזרימה בנורד סטרים, ולאפשר לגז רוסי להגיע לאירופה. גרמניה נאלצה לתת ליוניפר – היבואנית הגדולה ביותר שלה של גז רוסי, והקורבן המרכזי של המתחים בין המדינות – חבילת סיוע של 15 מיליארד יורו לאחר שרוסיה הפסיקה להזרים לה גז, והיא נאלצה לרכוש אותו ממקורות יקרים יותר.