סגור
בוב איגר מנכ"ל דיסני
בוב איגר, מנכ"ל דיסני. מנסה לעורר תהליכי יצירה (צילום: אי פי איי)

אחרי שלוש שנים: דיסני מחזירה את העובדים למשרד לארבעה ימים בשבוע

מנכ"ל דיסני בוב איגר הודיע שמחודש מרץ יתווסף יום לנוהל שלושת ימי העבודה במשרד, שנקבע בקורונה: "אין תחליף ליכולת להתחבר וליצור עם עמיתים הנמצאים פיזית יחד"

החל מ-1 במרץ חברת וולט דיסני תדרוש מהעובדים להתייצב במשרד ארבעה ימים בשבוע, מדיניות נוקשה יחסית בקרב חברות גדולות. כך לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס".
המנכ"ל רוברט איגר, שחזר לנהל את דיסני בנובמבר, הודיע לעובדים ביום שני שהחזרה הפיזית במתכונת מוגברת למשרדים, לאחר קרוב לשלוש שנים, תתרום לתרבות הארגונית בכלל, ולתהליכי היצירה של סרטים בפרט. מאז חזרתו מנסה איגר להעלות את מורל העובדים ולעורר את תהליכי היצירה בדיסני. בנוסף איגר עובד על ארגון מחדש של שירותי הסטרימינג של דיסני, ואותת גם כי הם עומדים לפני קיצוץ בעלויות ופיטורים אפשריים.
"כפי ששמעתם אותי אומר פעמים רבות, יצירתיות היא הלב והנשמה שלנו ושל מה שאנחנו עושים בדיסני", אמר איגר במזכר לעובדים שהגיע לידי "הניו יורק טיימס". "ובעסק יצירתי כמו שלנו, אין תחליף ליכולת להתחבר, להתבונן וליצור עם עמיתים הנמצאים פיזית יחד". בהודעה נאמר שהעובדים כנראה יתבקשו להגיע למשרדי דיסני מיום שני עד חמישי. "בהמשך נעדכן בפרטים נוספים", אמר איגר.
ההודעה לא הגיעה לעובדי דיסני בהפתעה מוחלטת. במהלך פגישה עם העובדים ב-28 בנובמבר רמז איגר כי צפוי שינוי. בשנה האחרונה דרשה דיסני מרוב העובדים להתייצב במשרד שלושה ימים בשבוע, בהתאם לרוב חברות התקשורת הגדולות. ב-NBCUniversal המדיניות היא של שלושה ימים בשבוע (שלישי, רביעי וחמישי), וב- Warner Bros. Discovery דורשים מהעובדים להתייצב שלושה ימים בין שני לחמישי.
איגר הוסיף בהודעתו שבחים לחטיבות דיסני השונות, לעומת קודמו בוב צ'אפק, ששימש כמנכ"ל משנת 2020 עד נובמבר, והשאיר לפעמים קבוצות מסוימות בחברה בתחושה של חוסר הערכה. "איני יכול שלא לציין כיצד טיפל צוות ESPN בפציעה הטראגית של דמאר המלין תחת לחץ במקצועיות, והציג לצופים את העובדות ברגישות ובכבוד", אמר איגר בהודעתו בהתייחסות לשחקן באפלו בילס, שקיבל דום לב והתמוטט ב-Monday Night Football ב-2 בינואר.