סגור
בוב איגר מנכ"ל דיסני
בוב איגר. חוזר לדיסני (צילום: אי פי איי)

דרמה בדיסני: בוב איגר חוזר לתפקיד המנכ"ל - צ'אפק הודח מהתפקיד

איגר פרש לפני שנתיים בתום כהונה מוצלחת של 15 שנה; לפני 5 חודשים האריכה דיסני את החוזה של צ'אפק ב-3 שנים, אך בחודשים האחרונים גברה הביקורת על המנכ"ל המודח בשל התוצאות הכספיות המאכזבות שסיפקה ענקית המדיה

דיסני יוצאת בהודעה דרמטית ומפתיעה על החזרתו של בוב איגר לתפקיד המנכ"ל. בוב צ'אפק המנכ"ל הנוכחי מודח אחרי שנתיים בלבד בתפקיד.
איגר שימש כמנכ"ל דיסני 15 שנים בכהונה שנחשבת לאחת המוצלחות בתולדות ענקית המדיה האמריקאית – הוא היה זה שקידם את צ'אפק ותמך במינויו לתפקיד היורש אך שנה לאחר מכן הקשר ביניהם נותק בעקבות מה שנתפס על ידי צ'אפק כהתערבות של קודמו בענייני החברה.
"בתחושה ענקית של הכרת טובה וצניעות – ואני מוכרח לומר, גם סוג של תדהמה – אני מודיע לכם הערב כי אני חוזר לקבוצת וולט דיסני לתפקיד המנכ"ל", כתב איגר במייל שהעביר לעובדי החברה.
ההודעה מגיעה לאחר שמוקדם יותר החודש פרסמה דיסני דוח רבעוני מאכזב מאד, וימים לאחר ההודעה של צ'אפק כי הוא מתכנן להוציא לפועל תוכנית התייעלות בקבוצה.
צ'אפק שמונה לתפקיד בפברואר 2020, ממש עם תחילת המגיפה, התמודד עם ביקורת רבה על החולשה היחסית של דיסני בשנה האחרונה, ביחס לציפיות בשווקים. גם הצמיחה החזקה של פלטפורמת הסטירמינג דיסני+ שבחלקה יוחסה לצ'אפק נבלמה מעט בחודשים האחרונים.
מניית דיסני איבדה 41% מתחילת השנה ואף הגיעה ב-9 בנובמבר לשפל של 52 שבועות. על אף התוצאות, צ'אפק קיבל בסוף יוני האחרון הארכת חוזה לשלוש שנים, עד ל-2025, כך שגם מהבחינה הזו המינוי של איגר הוא מהלך דרמטי ומפתיע מאד.
"אנו מודים לבוב צ'אפק על שירותו לדיסני במשך קריירה ארוכה, ובכלל זה ניווט החברה בתקופה המאתגרת של המגיפה", אמרה סוזן ארנולד, חברת דירקטוריון בדיסני.