סגור

משקיעי הקריפטו במתח? מאסק ודורסי ידונו בעתיד הביטקוין

מנכ"לי טסלה וטוויטר סיכמו בתום התכתבות ביזארית ברשת החברתית, כי יקיימו ביולי דיון פומבי בנושא עתיד הביטקוין; בחודשים האחרונים שוק המטבעות הדיגיטליים רעד כמה פעמים בעקבות התבטאויות של מאסק

אלון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, וג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר, סיכמו היום כי יקיימו ביולי דיון פומבי בנושא עתיד הביטקוין.

דורסי קידם בטוויטר אירוע בשם “The B Word", הנועד לעודד חברות ומשקיעים מוסדיים להטמיע את הביטקוין.
מנכ"ל טסלה, הידוע בחיבתו למטבעות דיגיטליים, כתב בתשובה לציוץ של דורסי, “Bicurious?” (ביטוי שמשמעותו - סקרן לגבי ביסקסואליות); ומנכ"ל טוויטר - שגם הוא מחזיק בעמדות אוהדות לגבי הקריפטו - ענה: "ביזאר! בוא נקיים שיחה בערב הזה. תוכל לשתף את כל הדברים שמסקרנים אותך".


מאסק השיב: "עבור ה-Bitcurious (משחק מילים של ביטקוין וסקרנות)? טוב, בוא נעשה זאת". ודורסי ענה: "סגור, נארגן את זה".
לשיחה הצטרפה קאת'י ווד, הנחשבת למנהלת השקעות מהמצליחות בעולם, וכתבה בתגובה לשניים "מצוין".
האירוע אמור להתקיים ב-21 ביולי, לספק "חוויית תוכן עשירה לקהילת המשקיעים", ולאפשר "דיונים לא רשמיים אודות התפקיד שהביטקוין עשוי למלא עבור מוסדות ברחבי העולם".
בחודשים האחרונים זעזע מאסק, כמה פעמים, את שוק הקריפטו, בעקבות ציוצים שחלקם היו על סף הביזאר. כך למשל, בינואר שינה את שורת הביו בפרופיל הטוויטר שלו ל-#bitcoin, ובהמשך שיגר ציוץ בו כתב כי "במבט לאחור, זה היה בלתי נמנע". בעקבות כך זינק הביטקוין ב-15%.

2 צפייה בגלריה
ג'ק דורסי מייסד ומנכ"ל טוויטר עדות בקונגרס מרץ 2021
ג'ק דורסי מייסד ומנכ"ל טוויטר עדות בקונגרס מרץ 2021
ג'ק דורסי
(צילום: CNBC)
בפברואר הודיעה טסלה כי רכשה ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר, וכי תקבל תשלום במטבע הדיגיטלי. ואולם במאי הודיע מאסק כי החברה לא תקבל תשלום בביטקוין עקב המחיר הסביבתי; כמה ימים מאוחר יותר רמז, כמובן בטוויטר, כי יצרנית הרכב החשמלי מכרה או עשויה למכור את אחזקותיה בביטקוין, ושלח את מחיר המטבע מטה.
במאי השתתף מאסק בתוכנית "סאטרדיי נייט לייב" - שם הערותיו על הדוג'קוין (מטבע דיגיטלי שקודם לכן זכה לאהדתו) הביאו לצניחת מחירו.

2 צפייה בגלריה
אלון מאסק  יופיע ב-SNL
אלון מאסק  יופיע ב-SNL
אלון מאסק
(AFP)
גם דורסי ידוע בגישתו החיובית כלפי המטבעות הדיגיטליים - כך למשל בפברואר, רכשה חברת התשלומים והשירותים הפיננסיים Square שהקים ביטקוין בשוי של 170 מיליון דולר.
בשעה זו, אגב, מאבד הביטקוין כ-7% למחיר של 32.3 אלף דולר.