סגור

קאת'י ווד מאמינה בביטקוין - למרות אפקט מאסק

מנהלת ההשקעות, שמושקעת חזק בטסלה, לא מתרגשת מהצלילה במטבע עקב התבטאויותיו של מייסד יצרנית המכוניות החשמליות


קאת'י ווד, שהקימה ומנהלת את חברת ארק השקעות ונחשבת למנהלת השקעות מהמצליחות בעולם, שבה והצהירה בסוף השבוע כי היא מאמינה בעתיד הביטקוין. "יהיה בלתי אפשרי לסגור את הפעילות הזו", אמרה ווד והעריכה כי הממשלות ילמדו להתנהל מול מטבע הדיגיטלי ובעתיד אף יהיו ידידותיות יותר כלפיו.


הביטקוין קרס למחיר של 39.5 אלף דולר בסוף השבוע, לאחר רמת שיא של יותר מ־62 אלף דולר באמצע אפריל — צניחה של 41%. בחודש וחצי האחרונים פעלו כמה גורמים נגד הביטקוין — בעיקר ממשלת סין, שאף מגבילה את הפעילות בו.
אבל היו אלה דווקא הציוצים של אילון מאסק שתרמו למפולת במטבע. בחודש שעבר צייץ מאסק כי חברת טסלה שבשליטתו — שרק לפני כמה חודשים הודיעה כי תאפשר תשלום בביטקוין עבור רכביה החשמליים — חזרה בה מכוונה זו. טסלה אף רכשה ביטקוין ב־1.5 מיליארד דולר, ובהמשך צייץ מאסק על כך שהיא לא מכרה את המטבעות. אך הציוצים האלה, שאליהם מתווספת ההתלוצצות שלו באחרונה בתוכנית הפופולרית "סאטרדיי נייט לייב" על כך שהמטבע הדיגיטלי דוג'קוין הוא סוג של תרמית, היו בין הגורמים לצלילה.

1 צפייה בגלריה
קאת'י ווד
קאת'י ווד
קאת'י ווד
(צילום: בלומברג)

באירוע של בלומברג מוקדם יותר החודש אמרה ווד כי היא עדיין סבורה שהביטקוין נמצא בדרכו לשווי של 500 אלף דולר, אך התבטאויותיה לא הצליחו, לפי שעה, לשנות את גורל המטבע.
קרן הדגל של ארק השקעות, ארק אינוביישן — קרן סל (ETF) המנוהלת באופן אקטיבי — מתאוששת בשבועיים האחרונים, לאחר שנפלה במקביל לקריסת הביטקוין ב־22%. ארק אינוביישן הושקה ב־2014 ושווי נכסיה נאמד ב־22.2 מיליארד דולר. ההשקעה הגדולה ביותר שלה (2.2 מיליארד דולר) היא בטסלה, של אותו אילון מאסק החולק על עמדתה של ווד, שנחשבת למנוע ההצלחה של הקרן בשנים האחרונות.