סגור

חקירת ההטרדות המיניות של מושל ניו יורק: עשרות פקידים זומנו לעדות

משרד התובע הכללי של מדינת ניו יורק זימן עשרות פקידים מממשלו של מושל המדינה אנדרו קואומו כחלק מחקירת ההטרדות המיניות. אחת מהן היא מזכירתו של המושל, מליסה דה רוסה

משרד התובע הכללי של מדינת ניו יורק זימן עשרות פקידים מממשלו של מושל המדינה אנדרו קואומו כחלק מחקירת ההטרדות המיניות, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. הזימונים הם לבדיקת מסמכים ולראיונות עם עדים.

קואומו בן ה-63 אינו נענה עד כה ללחץ המופעל עליו להתפטר בעקבות שלל ההאשמות בהטרדה מינית והתנהגות לא נאותה שהועלו נגדו, וחשיפות לפיהן ממשלו הסתיר מקרי מוות בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה.
המושל הכחיש כל פעולה לא נאותה מצידו, אך הודה שהיה זה "הרגל" עבורו לנשק ולחבק אנשים בעת המפגש עמם. הוא אמר שהוא מצטער אם התנהגותו גרמה לאנשים "לחוש שלא בנוח".

2 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק מריחואנה ליגליזציה
אנדרו קואומו מושל מדינת ניו יורק מריחואנה ליגליזציה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו
(צילום: איי פי)

מליסה דה רוסה, מזכירתו של קואומו שנמצאה במרכז צוות התגובה של המדינה למגפת הקורונה, נמנית על הפקידים שקיבלו זימון מוקדם יותר החודש. חוקרי התובע הכללי שתשאלו נשים שמאשימות את המושל קואומו בהתנהגות לא נאותה, שאלו אותן גם לגבי האינטראקציה שלהן עם דה רוסה, כך אמרו הנשים. אנה ליס, עוזרת לשעבר של קואומו אשר האשימה אותו בהתנהגות לא נאותה, אמרה שבמהלך שיחה עם החוקרים היא נשאלה על התנהגותה של דה רוסה במקום העבודה. החוקרים שאלו על התנהגותה של דה רוסה כלפי ליס, שעבדה עמה ב-2014. "הם ניסו להבין אם הייתי על הכוונת של מליסה", אמרה ליס.
פול פישמן, עו"ד שמייצג את ממשלו של קואומו, אמר: "אין מה להיות מופתעים שמשרד התובע מוציא זימונים למסמכים וראיונות עם עדים, כולל אנשים שעבדו עם המושל. זה קורה בכל חקירה, ועדיין מוקדם להעריך מה משמעות הדברים".

2 צפייה בגלריה
מליסה דה רוסה מזכירה של מושל ניו יורק אנדרו קואומו חקירת הטרדות מיניות
מליסה דה רוסה מזכירה של מושל ניו יורק אנדרו קואומו חקירת הטרדות מיניות
מליסה דה רוסה
(צילום: איי פי)

דה רוסה מעורבת בפוליטיקה של מדינת ניו יורק כבר כ-20 שנה. היא הייתה סגנית ראש הסגל של התובע הכללי לפני שהצטרפה לסגל של קואומו ב-2013. ב-2017 הגיעה לתפקיד בכיר, ופיקחה על לשכת הניהול של המושל ועל סוכנויות מדינה נוספות. דה רוסה נודעה בקרב חברי ממשל קואומו כאשה בוטה ותקיפה, שלא נרתעה משימוש בשפה גסה.
לאחר שבדצמבר הוגשה התלונה הראשונה נגד קואומו ע"י לינדסי בוילן, פקידה לשעבר בממשל, דה רוסה ובני ברית אחרים של קואומו יצרו קשר עם אנשי סגל כדי לדבר על בוילן, כך אמרו גורמים המקורבים לנושא. ליס הייתה אחת מאלה שקיבלו שיחה מעוזר של קואומו באותו זמן, שלדבריה היתה שיחת הפחדה. דה רוסה גם היתה חלק ממעגל מצומצם של עוזרים אשר ניסח מכתב שהתייחס לעברה של בוילן, וקרא לאנשים להטיל בה ספקות.