סגור

ביידן מעלה את שכר המינימום בחברות קבלניות של הממשל

הנשיא צפוי לפרסם הוראה מנהלית להעלאת שכר המינימום הפדרלי מ-10.95 דולר לשעה ל-15 דולר לשעה. מדובר באחת מהבטחות הבחירות של ביידן, שצפויה לשפר את שכרם של עובדי ניקיון ותחזוקה, סייעות רפואיות, עובדי שירותי מזון ועובדי בניין

חודשיים אחרי שניסיונו להעלות את שכר המינימום הפדרלי ל-15 דולר לשעה נתקל בהתנגדות בסנאט, הנשיא ג'ו ביידן צפוי להשתמש בכוחו המנהלי כדי להעלות את שכרם של מאות אלפי עובדי קבלן פדרליים.


הנשיא צפוי להוציא הוראה מנהלית היום, שתגדיל את שכרם השעתי של עובדי קבלן ל-15 דולר לשעה בתחילת 2022 - עלייה לעומת 10.95 דולר כיום. הדבר יהיה תקף גם לעובדי קבלן בעלי מוגבלויות.
הצעד של ביידן צפוי לשפר את שכרם של עובדי קבלן רבים, כמו עובדי ניקיון ותחזוקה, סייעות רפואיות, עובדי שירותי מזון, ועובדים שונים בתחומי הבניין שמועסקים בבניית מתקנים של סוכנויות פדרליות.
סוכנויות הממשל יצטרכו לשלב את השכר של 15 דולר לשעה בחוזים חדשים החל מה-30 בינואר, וליישם את שיעור השכר הזה גם בחוזים חדשים שייחתמו עד ה-30 במרץ. סוכנויות יצטרכו ליישם את השכר המוגדל בחוזים קיימים בעת הארכתם, דבר שקורה בדרך כלל אחת לשנה. השכר יותאם מדי שנה לעלייה באינפלציה.

1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דלוואר 10.11.20
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דלוואר 10.11.20
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: גטי אימג'ס)

ביידן לחץ להעלות את שכר המינימום הפדרלי ל-15 דולר לשעה בכל המדינה, כאשר העלות כלולה בחבילת הסיוע לקורונה שהעביר בסך 1.9 טריליון דולר. עם זאת, הסנאט קבע בסוף פברואר שהמהלך לא עומד בקווים המנחים הנוקשים לקידום ההצעה בתהליך יישוב התקציב של הסנאט, שבו השתמשו הדמוקרטים כדי להעביר את החבילה ללא תמיכת הרפובליקנים.
העלאת שכר המינימום מגיעה בעקבות הוראה מנהלית שעליה חתם ביידן מספר ימים לאחר כניסתו לתפקיד, שהכינה את הבמה להעלאת שכר עובדי הקבלן הפדרליים, שהייתה אחת מהבטחות הבחירות של ביידן. ההוראה מנחה סוכנויות גם לקבוע אילו עובדים פדרליים מרוויחים פחות מהמינימום ולפתח המלצות להעלאת שכרם ל-15 דולר לשעה.