סגור
פנאי כיסוני שרימפס
כיסוני שרימפס. מנה טעימה אבל קטנה, כמו רוב המנות במסעדה (צילום: אריאל עפרון)

האנוי אאוט, למפור אין: בוקר טוב וייטנאם, פעם שנייה

על חורבות המזנון של איל שני קמה לתחייה מסעדת האנוי האהובה שנסגרה בקורונה, הפעם תחת השם למפור. האוכל עדיין מצוין, אך עם פחות עוקץ

מסעדת "האנוי" היתה אחת המסעדות האסייתיות הטובות שפעלו בתל אביב עד שנסגרה במאי 2020 בעקבות הקורונה. עכשיו חוזר הצוות המנצח שלה, בני הזוג איתי חיימוביץ' וקרן שרון (מינוס השותפה השלישית דיה רז), להפעיל שוב מסעדה אסייתית — ברחוב המלך ג'ורג' ממש מול גן מאיר במקום שבו פעל סניף המזנון של איל שני. שני והאוכל שלו לא כאן אך קבוצת הענק שלו ושל שחר סגל נמצאת פה בשותפות עם בני הזוג חיימוביץ’־שרון. האמת היא שזה די מדהים לראות איך שני וסגל יודעים לצאת מברוך קטן ולהפוך מקום שירד מגדולתו למשהו חדש, גם אם זה אומר לתת אותו למישהו אחר. המסעדה החדשה לא ממש שינתה הרבה בעיצוב, רק ניקתה קצת וקישטה את הבר בארגזי פלסטיק אדומים, מזכרת מאותם ארגזים שעליהם ישבו וגם הגישו בהאנוי המנוחה. הזמנו שני קוקטיילים. למפור: פאנטה תוצרת בית עם קמפרי, וודקה וסודה; והאנוי: לימונדת למון גראס ביתית עם ג'ין ומלפפון. שניהם היו מדליקים ומעולים.
התחלנו במרק קנטונזי: מרק צלול עם אטריות דקות צהובות ונהדרות, כמה גזיזי עוף מבושל וקצת באקצ'וי ובצל ירוק, מרק צח פולני אבל של סינים. אין על מרק עוף, גם אם הוא סיני וגם הפעם הוא לא הכזיב. סלט וייטנאמי כלל שלל ירקות שורש חתוכים לרצועות דקות, אטריות, עלי תבלין ושרימפס (אפשר במקום גם טופו או בקר), כולם בקרמל למון גראס וקצת חריף. הוא היה המנה הטובה בארוחה והיה מצוין.
בטן חזיר פריכה הוגשה עם ירקות שורש כבושים ובוטנים והיתה חזירית כמתבקש משמה וטעימה לאללה. הר גאו, כיסוני שרימפס מאודים היא מנה קטנה — כמו רוב המנות כאן, כולה שלושה כיסונים — ושוב, טעימה מאוד. רק מה, היא נגמרה מהר.
לקחנו גם עיקרית אחת, ביף רנדנג, "מנת חתונה מלזית" לדברי התפריט. המנה כוללת, כמתחייב משמה, בשר בקר, מבושל בבישול ארוך עד שהוא מתפורר כמעט והופך לחוטי בשר, מוגש עם ערימת אורז מבושלת בקוקוס. גם בבשר עצמו יש קוקוס וצ'ילי. להוציא את העובדה שאפשר היה לבשל את הבשר אפילו עוד יותר לטעמי, זו היתה, שוב, מנה מוצלחת מאוד.
למפור, כמו האנוי קודמתה, היא מסעדה פּאן־אסייתית, כלומר כזו שאינה מתחייבת לאזור מסוים במזרח הרחוק אלא לוקחת קצת מכאן וקצת משם. האנוי הורתה היתה מסעדה יותר מדליקה, בלמפור החדשה יש משהו ענייני מאוד. לא שזה רע, רק שב־400 שקל לזוג בערב (כולל טיפ ושני קוקטיילים מצוינים) אתה עשוי לרצות משהו עם קצת יותר שאר רוח. אם זיכרוני אינו מטעני, גם האוכל בהאנוי נהנה מקצת יותר שאר רוח ושפיצים בפינות. בקטנה.
למפור, המלך ג'ורג' 30, תל אביב
לפני הטיפ
קוקטייל האנוי - 42
קוקטייל למפור - 42
מרק קנטונזי קטן - 37
סלט וייטנאמי - 54
קריפסי פורק - 53
כיסוני שרימפס - 37
ביף ראנדאנג - 85