סגור
שיראל ברגר שפית ובעלת מסעדת OPA פנאי
שיראל ברגר - שפית ובעלת מסעדת OPA (צילום: יובל חן)

השפית שיראל ברגר: "בישול זה תהליך נפשי עבורי"

זוכת פרס יוקרתי של דירוג סן פלגרינו, מתייחסת ליצירה שלה כאל אמנות. היא לא יכולה לחיות עם מזון שנזרק ולכן הופכת אותו למנות במסעדה שלה. יש לה בבית ציור ענק של הפרי האהוב עליה, מלון. היא הייתה רוצה לשבת על בירה עם ישו או עם עומר אדם והכי סקסית בעיניה היא בת זוגה ג’וי ריגר

איפה אנחנו תופסים אותך?
"חולה מתה במיטה".
איך ואיפה את שותה את הקפה שלך?
"בבית. קפה שחור מלא הל, בדרך כלל מחיפה. הקפה הראשון הוא הרגע הכי קדוש שלי ביום".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"עם שניים: גם עם ישו. מסכן, מה עשו לו? יש בני אדם עם הארות מסוימות להעניק ואז באות חבורות של אנשים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם ומעוותות הכל, אז מעניין למה הוא התכוון באמת; וגם עם עומר אדם, אני פשוט מאוהבת בקול שלו וברגישות האינסופית שלו בשירים".
על מה אתה עובדת עכשיו?
"כבר חודשיים לא יצרתי מנות. אצלי זה עובד בתהליכים נפשיים, אבל אני מרגישה שזה בוער בי. אני יכולה לשכב במיטה ויהיה לי איזה ויז'ן של איך אני רוצה שמנה תיראה או באיזו טכניקה. אז עכשיו אני בתקופת הארות על דברים שיתפרשו בצלחת”.
מה השריטה שלך?
“יש לי אינסוף שריטות, אחת מהן היא שאני מפרקת את הירקות והפירות. מעניין אותי ברמות לא סבירות לפרק לגורמים ירקות ופירות ואני נשרטת על זה. אני יכולה להיכנס לנימים הכי עדינים ועמוקים של הנפש שלי דרך הדבר הזה, זו שריטה טובה. זה יכול להתחיל במחשבה ואז להתפרש בניסיונות ותהיות”.
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
“אני בדרך כלל לא מקשיבה לעצות אבל העצה הכי טובה שקיבלתי היא מסבא שלי. הוא אמר לי שאני צריכה לחפש כל הזמן בפנים את מה ששונה בתוכי ולהביא את זה למסעדה. אני מיישמת את זה כל הזמן. זה מנחה אותי, ככה אני הגעתי למה שאני עושה”.
איך אתה אוהבת להעביר את שישי בצהריים?
“לשתות יין טוב מבעבע בבסטה”.
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
“להיות רזה עם קוביות בלי להתאמץ ולאכול מה שאני רוצה”.
באילו נסיבות יוצא לך לשקר?
“האמת שאני מאוד כנה וקשה לי לשקר ובגלל זה תופסים אותי לפעמים כקשה או חסרת טאקט, כי אני תמיד אומרת את האמת. הנסיבות היחידות שאני משקרת זה בגלל פחד או מצבים מסוימים מול אנשים שאני לא יכולה להגיד להם את האמת, אבל לרוב אני משתדלת להיות כמה שיותר אותנטית”.
מי בעינייך האדם הכי סקסי?
“ג'וי ריגר ושרונה אחותי התאומה”.
למי אתה מתגעגעת?
“אני מתגעגעת להורים שלי כל הזמן אף על פי שהם בחיים, אני פשוט לא רואה אותם מספיק. הם גרים בירושלים ובשביל אבא שלי לנסוע לתל אביב זה כמו לנסוע לחו"ל. אני אוהבת מאוד לבלות איתם”.
איפה הכי היית רוצה לגור?
“בנווה צדק ואני גרה פה. אבל אולי לא בדירה הזו אלא בדירה יותר יפה”.
על מה את אוהבת להוציא את הכסף שלך?
“על יין ומסעדות. כל היינות שג'יאקונדה מביאים לארץ. אני אוהבת יינות לבנים מבעבעים מתיישנים שהזמן עושה להם טוב”.
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
“שיהיה לי יותר ביטחון עצמי. אני בעבודה על זה”.
על מה יש לך רגשות אשם?
“על מזון שנזרק. זה מאוד טרנדי אבל זה קשה לי באמת כשאני רואה מזון פשוט נזרק בצורה לא הגיונית. הייתי באוגנדה וראיתי את הפערים הלא הגיוניים בין איך שאנחנו חיים בשפע המוגזם במערב, אל מול העוני הקשה שם. מסעדות זה מקום שנזרקים בו דברים כמו מים וזה משהו שאני לא יכולה לחיות איתו, אז אנחנו עושים מהם מנות. הייתה לנו מנה של קליפות מלון, שזה הפרי האהוב עליי. שימרנו את הקליפות במיץ מלון וסוכר במשך שנה ולא ידעתי מה ייצא מזה. בקורונה פתחתי את הצנצנת וגיליתי עולם מטורף ואז הפכנו את זה למנה”.
מה את מחשיבה כהישג הכי גדול שלך?
”OPA - המסעדה האהובה עליי בעולם”.
מה מפחיד אותך?
“יונים וכל ציפור. אולי החופש שלהן לעוף מסיטואציות מתי שבא להן”.
מתי היית הכי מאושרת?
“בקורונה אני עשיתי ניקוי מטורף, אכלתי רק ירקות ופירות חיים בלי מלח ובלי כלום. אחרי שלושה שבועות טעמתי שמן זית והיו לי דמעות בעיניים, הרגשתי את כל הטעם בחך שלי וזה היה רגע ממש מאושר. מאז בכל פעם שאני טועמת משהו מטריף את הדעת, זה גורם לי לאושר”.
מה הכי חסר לך בחיים?
“שקט. מה שקורה בעולם הפוליטי במדינה באמת מחריד אבל גם לנהל מסעדה זה כל הזמן רעש. אני תופסת את עצמי כאמנית, תני לי להיות בחדר וליצור עם הירקות שלי והעולם שלי. ביומיום אני עוסקת באנשים ותקלות טכניות ואני עובדת ברעש. יש בזה גם הרבה קסם, אני אוהבת מאוד את האנשים שאני עובדת איתם ולארח אנשים במסעדה שלי, אבל זה אינטנסיבי, חמישה ימים בשבוע. רוב הזמן אני עוסקת בדברים שהם לא אמנות”.
מה את מחשיבה כנכס היקר ביותר שלך?
“הגוף שלי”.
מי היוצרים שהשפיעו עלייך?
“אני אוהבת את הפסלת קאמי קלודל שיש לה סיפור קורע לב. את רנה רדזפי, השף של הנומה, את אייל שני ואת שלם מורן, הבחור שצייר לי את הציור הענק של המלון שתלוי לי בבית שהוא מוכשר מאוד”.
אם לא היית שפית מה היית עושה?
“הייתי זמרת מצליחה. עולה לבמה ומיליונים צופים בי”.
שיראל ברגר
גיל: 32 • מקום מגורים: תל אביב
• מצב משפחתי: בזוגיות עם השחקנית ג'וי ריגר
• שפית, בעלת מסעדת OPA. זוכת התואר היוקרתי One To Watch בדירוג העולמי הנחשב של סן פלגרינו למזרח התיכון וצפון אפריקה