סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

לגלות משוררת פורצת דרך בפסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות, לצלול לאלבום החדש של טיילור סוויפט, ללגום את רמת הגולן עם יקבי רקנאטי - ועוד דברים שכדאי לעשות השבוע

פסטיבל: לגלות משוררת פורצת דרך / שירי לב־ארי

במסגרת פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות, שמתקיים עד ה־27 בחודש במוזיאון ובסינמטק תל אביב, יוקרנו כמה סרטים מעניינים הקשורים בספרות. אחד מהם מוקדש למשוררת היידיש צילה דרופקין, שפרסמה בשנות ה־20 וה־30 שירה נועזת, מינית וחושנית, פורצת גבולות. הסרט על אודותיה, "ונשיקתי תהיה רוצחת" בבימוי אלי גורן, עוסק בשירתה ובאישיותה — אשה חזקה שפעלה די לבדה בזירה. משולבים בו קטעים מיומניה ומשירתה, ראיונות וקטעי אנימציה.
עוד סרט מעניין הוא "ארצו של פוקנר", שמוקדש למחוז הבדיוני בדרום ארצות הברית המופיע ברומנים שלו, יוֹקְנָפָּטוֹפָה. הסרט יוצא אל המחוזות רוויי העוני, הגזענות והאלימות שעליהם כתב פוקנר, עיירות קטנות, שדות, בתים ומפעלים במדינת מיסיסיפי, שם חי הסופר רוב ימיו. ההקרנה תלווה בהרצאה של שרי שביט. כמו כן יקרין הפסטיבל מסגרת של סרטים קצרים בעקבות שירה, שאותם אצרה יסמין קיני.
6 צפייה בגלריה
פנאי ויליאם פוקנר (William Faulkner)  סופר ומשורר אמריקני
פנאי ויליאם פוקנר (William Faulkner)  סופר ומשורר אמריקני
פוקנר. מסע בעקבותיו
(צילום: Bettmann)

אלבום: לנחש על מי טיילור סוויפט כותבת שירי אהבה / מאיה נחום שחל

לפני שבועיים דיווח “פורבס” כי טיילור סוויפט הפכה למיליארדרית עם הון של 1.1 מיליארד דולר. השבוע היא ממשיכה לשבור שיאים, הפעם עם אלבומה החדש שהפך בתוך פחות מ־12 שעות לאלבום המואזן בספוטיפיי ביותר ביום אחד לשנה הנוכחית עם 315 מיליון השמעות. “The Tortured Poets Department" הוא אלבומה ה־11, וכמה שעות אחרי שהוציאה אותו היא הפתיעה עם 15 שירים נוספים תחת השם "The Anthology", ובכך הפכה אותו לאלבום כפול עם 31 שירים.
באלבום היא משתפת פעולה עם פלורנס אנד דה מאשין בשיר "פלורידה" המצוין. יש בו גם שירים על הפרידה מג'ו אלווין, בן זוגה (“The black dog"), על הרומן הקצר עם סולן להקת "1975" מאטי הילי (“The Smallest man who ever lived"), וגם שיר אהבה חמוד (“So high school") על היחסים עם בן הזוג הנוכחי, שחקן הפוטבול טראוויס קלסי. ההפקה המוזיקלית משובחת והביקורות מהללות. ב"רולינג סטון" נכתב כי זהו הפרויקט האישי ביותר שלה והוא "שאפתני, פרוע וכאוטי להפליא".
6 צפייה בגלריה
פנאי טיילור סוויפט the tortured poets department  taylor swift
פנאי טיילור סוויפט the tortured poets department  taylor swift
The Tortured Poets Department. אישי ושאפתני
(צילום: BETH GARRABRANT)

יין: ללגום את רמת הגולן / חיליק גורפינקל

יקבי רקנאטי חנכו לא מזמן את מתקן היקב החדש שלהם בגליל העליון, אך נאלצו להשאיר אותו שומם ממבקרים בצל המלחמה הבלתי נגמרת. כעת הם החליטו לא לחכות יותר והשיקו את שלושת היינות החדשים שאיתם היו אמורים לחגוג את פתיחתו. אלו הם שני יינות מכרם יחידני, זאת אומרת שכל הענבים ליצירתם הגיעו מכרם ספציפי אחד — אודם ברמת הגולן, שגם הוא כידוע אזור מלחמה כרגע.
6 צפייה בגלריה
פנאי כרם אודם יינות סדרת אודם
פנאי כרם אודם יינות סדרת אודם
כרם אודם. אזור מלחמה
(צילום: תומר בן יוסף)
הלבן שבחבורה הוא הסוביניון בלאן המופלא. יין חומצי מאוד, ואחד הסוביניון בלאן הטובים שיצא לי לטעום בארץ. שני האדומים מגיעים משני זנים קלאסיים, הקברנה סוביניון והמרלו. הקברנה עוצמתי ועשיר כמקובל בז'אנר והמרלו אלגנטי ורך יותר. בקיצור, כל מה שמצפים מהיינות החגיגיים הללו. רק המחיר מעיב קמעה על השמחה, לא פחות מ־190 שקל לאדומים ו־170 שקל ללבן.
6 צפייה בגלריה
פנאי כרם אודם יינות סדרת אודם
פנאי כרם אודם יינות סדרת אודם
היינות. קלאסיים
(צילום: איל קרן)

תערוכה: לצייר כמו אמן מופת קלאסי / יקיר שגב

“ציפורים שרו“, תערוכתו של דוד ניפו, מטובי הציירים הריאליסטים בארץ, היא אנסמבל ציורי מפעים של אור, מרקמים, חומרים וצבעים. היא חונכת את החלל החדש ברחוב משה מאור 2 בתל אביב של גלריה “רוטשילד“, שמתמחה באסכולת הציור הריאליסטי הישראלי.
העבודות בתערוכה — נופים, דיוקנאות וטבע דומם בצבעי פסטל ושמן — עשויות בטכניקה קלאסית מרשימה, כמעט צילומית, שמזכירה את אמני המופת של המאות הקודמות. נראה שניפו קורא תיגר על השטיחות של הציור, כי הוא מצליח להעביר בקצות האצבעות את החספוס של קליפת העץ, או את הקרירות החלקה של כד הזכוכית. ניפו עוקב מקרוב אחרי הפרחים והאשכוליות שהוא מצייר, לעתים במשך חודשים, ומצייר גם את תהליכי הריקבון האיטיים שמתחוללים בהם. הוא מזמין את הצופים להיכנס למבוך של חידות חזותיות, למשל בציור של גולגולת את הלסת החסרה משלימה צדפה. אבל יוצא דופן מכולם הוא רישום הדיוקן של תיאודור הרצל — שבהן הוא ממזג באופן מושלם את קלסתרו של חוזה המדינה, עם ציור “ישו מושיע העולם“ המפורסם של לאונרדו דה וינצ‘י.
6 צפייה בגלריה
פנאי תערוכת הפתיחה של גלריה רוטשילד אמנות דוד ניפו ציפורים שרו
פנאי תערוכת הפתיחה של גלריה רוטשילד אמנות דוד ניפו ציפורים שרו
ציור של דוד ניפו. טכניקה מרשימה
(צילום: דוד ניפו)

סרט: לא לפחד מהרפתקאות חדשות / יאיר רוה

מי שנתן את השם העברי "סיפור הברווזים" לסרט האנימציה “Migration“ הוא גאון. שם נפלא. למעשה, יש סיכוי שהשם האנגלי הסתמי הכשיל את הסרט החמוד ממש הזה מבית אולפן אילומיניישן ("המיניונים" וכו'). על התסריט חתום מייק ווייט, מי שמוכר בתור היוצר של "הלוטוס הלבן" והתסריטאי של "רוק בבית הספר", וכאן כותב קומדיה לכל המשפחה על אבא ברווז פחדן ונוירוטי (קומייל ננג'יאני) שמפחד מכל מה שנמצא מחוץ לאגם שבו הוא חי עם משפחתו. עד שלהקת ברווזים נודדת נוחתת באגם ופוקחת את עיני הילדים ואמא ברווזה (אליזבת בנקס) לעובדה שיש עולם גדול בחוץ שאפשר לנדוד אליו בחורף. בלחץ המשפחה הם יוצאים במסע לג'מייקה, שהופך לסרט מסע מרובה תחנות - מקן של אנפה מפחידה ועד מפגש עם יונה ניו־יורקית (אקוופינה), ומבצע הצלה של תוכי בכלוב, וחוות אווזים לפיטום. כל משפחה שיצאה אי פעם לטיול בחיק הטבע תזדהה עם הסיטואציות בסרט המשעשע הזה, שמתאים בול לחופשת הפסח.
6 צפייה בגלריה
פנאי Migration סיפור הברווזים  סרט
פנאי Migration סיפור הברווזים  סרט
“סיפור הברווזים”. קומדיה מוצלחת מהיוצר של “הלוטוס הלבן”
(צילום: באדיבות Universal Pictures)